+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Péter Gábor használt autó szakértő válaszol

Használt autó kérdés-válasz

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

  • Használt autó vásárlás
  • Típusválasztás
  • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autóvásárlás előtt állok és a véleményét szeretném kérni. A jelenlegi 2008-as 1,8 TDCI Focust kinőtte a család, mindenképp kombira kell cserélni. A következő típusokat néztem: Kia Ceed 1,6 CRDI 2016- Hyundai I40 1,7 CRDI 2015- Toyota Auris 1,6 D-4D 2015- Ford Mondeo 2,0 TDCI Önnek mi a tapasztalata fenti autókkal, melyiket ajánlaná nyugodt szívvel? Mennyire megbízhatóak, ill. szervíz igényesek? Kettőstömegű melyikben van? Esetleg van olyan, amelyiknek a motorját alapból nem ajánlaná? Elsősorban hosszútávú családi autózásra használnám, helyi/városi rohangálásra van egy kis benzines Fiesta. Köszönöm a segítségét. Üdv, KD
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves KD! A felsoroltak közül bármelyik megfelelő lehet. Típus, illetve motor alapján akármelyik beválhat, ha dieselt szeretne. Leginkább az adott autó állapotát, szerviztörténetét és leinformálhatóságát érdemes figyelembe venni, illetve, hogy melyik felel meg leginkább az ön igényeinek. Sajnos ennyi információ alapján nem tudom megmondani, hogy az adott típust kettőstömegű lendkerékkel szerelték-e vagy sem. Minimum motorkód kellene hozzá! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Az alábbi linken lévő Subaru Legacy kombit néztem ki a családnak. Két kérdésem lenne a hirdetéssel kapcsolatban.Az első, hogy a hirdetésben lévő 166 ezer kilométer mennyire lehet reális és meg lehet-e állapítani a pontos kilométert, ha a kereskedő erre vonatkozóan nem tud biztos információt adni? A másik, hogy mi a véleménye a tipusról – megbízhatóság, meghibásodások. Most egy 20 éves 145 ezer kilométert futott Nissan Almera 1-es autónk van, ami eléggé megbízható, de már kicsi a 3 gyerekkel. Köszönettel: Bécsy Károly https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/legacy/subaru_legacy_2_0_special_napfenyteto-_bor-_ulesfutes-13780634
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Károly! A típus alapvetően jó választás, nagyon megbízható, nem túl szervizigényes. A valós futást megállapítani nem lehet, nincs rá biztos módszer. Miután az autó külföldről származik, alvázszám alapján mindenképpen érdemes lekérdezni, hátha van kilométer bejegyzés, vagy kártörténet. Ha az autó osztrák, vagy német utakon futott korábban, akkor rozsda szempontjából alaposan át kell vizsgálni! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! 2019 tavaszán kilátásban van autóvásárlás, viszont a kiszemelt típusok egyikéről sincs túl sok információm.A két típus, ami között nézelődök egy 2010 körüli Audi S4 3.0 V6 tfsi motorral, vagy egy 2008 körüli Audi S6 V10-es motorral. Ezekről lenne esetleg valami plusz információja, mikre lenne érdemes figyelni, milyen típushibák lehetnek? Nyilván nem a fogyasztás a legnagyobb probléma, valamint számolok a megszokott alkatrészek cseréjével. A BMW V10-nél például közismert a csapágyazás 100-150ezer km között, ami azért nem egy olcsó mutatvány. Itt lehet valami hasonló motorikus probléma, esetleg futómű vagy egyéb elemeket érintő gond, amivel mindenképp érdemes számolni? Vagy azért ezek a típusok rendesen össze vannak rakva, és kevésbé kell félni attól, hogy cserben hagy, vagy belefutok egy drága javításba? Fék, olaj, vezérlés, futómű alkatrészek cseréjével számolok, hogy az átlagnál drágább, de ezek elkerülhetetlen szervizek más típusoknál is. Minden tippet, információt, tanácsot örömmel fogadok. Segítségét előre is köszönöm!!! Üdv: Martin
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Martin! Ahogy korábban is írtam a Vw konszern FSI és TFSI motorjai nem a legmegbízhatóbbak főleg, ha rövid szakaszokon használták. Sajnos konkrét tapasztalatom ezzel a két motorral nincs, így típushibákról nem tudok beszámolni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Ismerős révén alkalmam lenne egy ismert hátterű Peugeot 407 2.0 HDi megvásárlására. Az autóban 330 ezer kilométer van, ami tudomásom szerint nem vészes ennél a motornál. Nem volt még dízel autóm, de a brutális nyomaték és alacsony fogyasztás mágikus kombinációja nekem is megtetszett. Nagyon sok szívással jár egy ilyen francia dízel? Úgy tudom, a 407 piacra dobásakor a Peugeot nem állt túl jól anyagilag, és sok az olcsó megoldás a típusban. Köszönöm válaszát
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Ennyi kilométer lehet sok is és kevésbé sok is egy ilyen dieselnek. Ha csak autópályán használták, akkor nem sok. Viszont városi használat mellett már nagyon is. Sok tényezőtől függ, hogy egy ennyit futott autóval érdemes-e foglalkozni. Sokat számít, hogy megfelelően szervizelték-e, milyen alkatrészekkel javították, benzinkúton tankolták, vagy esetleg kannából stb. Csodát nem szabad várni egy 330 000 km-t futott autótól, komolyabb meghibásodással mindenképpen érdemes kalkulálni! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Peter Gabor. A kozel jovoben egy Mitsubishi Outlander PHEV 2014 evjaratu modelt szeretnek vasarolni. Az on tapasztalata szerint az ilyen autoknal mire kell nagyon odafigyelni? Milyen meglepetesekre lehet szamolni utolag? Valaszat elorre is nagyon koszonom.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Egy használt autó vásárlása esetén sokféle meglepetéssel lehet számolni, típustól függetlenül. Ami fontos, hogy csak olyan autót vásároljon meg, amit alaposán átvizsgáltatott és leinformált! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Fél éve vásároltam egy VW Passat 2.0cr tdi (2014) modellt. Akkori munkahelyem 30km-re volt, autópályán így ezt megfelelőnek tartottam a dízel futásához. Egy hónapja váltottam munkahelyet, ami 2km-re van csak tőlem. Tudom, hogy ez a táv nem túl megfelelő a dízel futásához, de nagyon megszerettem az autót, nem szeretném eladni. Havonta megyek még kb 2x400km-t autópályán. Véleménye szerint a napi 2×2 km városi használat nagy kárt fog tenni az autóban ha még kéthetente megteszem az autópályás 400 km-es távot is? Tudom, hogy a hideg járat nem jó a dízelnek, de ha kíméletesen használom az javít a dolgon?
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! A 2×2 km még egy benzines autót is megvisel, de egy dieselt sajnos végképp. Nincs olyan kíméletes használat véleményem szerint, amivel ellensúlyozni lehetne az ilyen rövid szakaszokon történő használatot! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Szeretném az alábbi linken látható autót megvenni és ebben szeretnék segítséget kérni. Reális-e az ára? Külföldről behozott autó, az árban benne van a reg.adó, a törzskönyv, forgalmi, rendszám is. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/hyundai/i20/hyundai_i20_1_25_dohc_comfort_104_000km_garantalt_10_airbag-13655611 Ha pozitív választ ad, utána eljönne-e megnézni velem az autót? Köszönettel: P.Mária
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Mária! Azt, hogy az autó megéri-e az árát leginkább azon múlik, hogy milyen műszaki állapotban van, volt-e sérülve, ha igen akkor milyen mértékben. Tapasztalataim alapján a külföldről importált autók esetében mindig van valami meglepetés, ami kibukik az átvizsgálás alkalmával. Sajnos helyszínre időhiány miatt nem tudok menni. Ha az autót ki tudják hozni a szentendrei műhelyembe egy előre egyeztetett időpontban, akkor át tudom vizsgálni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Udv Gabor! Eloszor is koszunjuk a sok hasznos tanacsot! Mercedes E 2006-2009 (facelift) dizel. Automata valtos vagy manualis az ajanlottabb verzio illetve a motorok kozul melyek a legkevesbe problemasak? Tudom, hogy allapot fuggo elsosorban, de vagyuk alapul, hogy elso tulaj es szervizkonyves az auto. Koszi a segitseget: Zoltan
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Zoltán! A Véleményem szerint a Mercedes-ek meglehetősen szervizigényesek szériától és motorváltozattól függetlenül. 200 000 km felett nyugodtan lehet kalkulálni a nagyobb javításokkal, beleértve az automata váltót is. Természetesen sok múlik azon, hogy milyen szakaszokon használták az autót és milyen körülmények között. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autóvásárlás előtt állok.Egy Mazda 6 kombi szeretnék venni.2006-2008-as évjárat,1.8-as vagy 2.o-ás benzinest.(jobban 1.8-ast szeretnék,városi használat miatt,évi max 10000km).Mik a tapasztalatai,mire kell odafigyelni ilyen autó vásárlásánál? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel Tamás
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tamás! A 2008-ig gyártott modellek esetében a karosszéria nagymértékű rozsdásodása okozza a legnagyobb problémát, főleg az osztrák és német piacról származók esetében. Az 1.8-as motor hajlamos a túlzott mértékű motorolaj fogyasztásra. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Olyan problémám lenne, hogy reggelente mikor indulok munkába, úgy érzem, mintha krumplikon gurulna az autó, tehát mintha nem lenne kerek a gumi, enyhén ráz. Aztán kb. 5-10 km-en belül megszűnik, és egész nap marad “rendes”. Voltam már futómű ellenőrzésen kerékkiegyensúlyozás is volt párszor, meg ami ilyenkor felmerül. Minden okés. Tippem szerint állóhelyzetben a gumik deformálódnak és csak egy idő után nyerik vissza az alakjukat. Másra nem tudok gondolni. Lehet nem jó a guminyomás? Vagy nem jó a gumi. Most még egy Hankook nyári gumi van fenn. (Hankook K125 Ventus Prime3 94 W) Az autó (Audi A4 B8 1.8 TFSI 125kw) guminyomás címkéjén nem találtam ilyen 94 W típust. Több szervízt kérdeztem ezügyben, mindenhol mást mondtak. Jelenleg elöl 2,1 hátul 2,3 bar van alapterhelésnél. De lehet ez nem jó. Kérdésem, hogy mit tudna ezzel kapcsolatban ajánlani? Mi okozhatja a reggeli indulás utáni tünetet? Elnézést, ha nem ebbe a fórumba való a kérdésem! Üdvözlettel: Gyula
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gyula! Véleményem szerint a gumik deformálódását kizárhatjuk! Inkább valamelyik kerékagy csapágy kezdődő meghibásodására gondolnék, így látatlanban a leírtak alapján. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor