+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Használt autó kérdés-válasz

 

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

    • Használt autó vásárlás
    • Típusválasztás
    • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Már olvastam, hogy nagycsaládos autóvásárlással kapcsolatban kérdezték, én is ezzel kapcsolatban érdeklődnék! Naponta autóval 30km oda és 30 vissza a munkába suliba egy nagyobb városba. Mi is a PSA négyesben gondolkodunk valamint a Caddyt is nézegettük, de szerintem mint sok más nagycsaládosnak az árakat is nézni kell. A használt autókkal sincs túl nagy bizodalmunk, mert azoknál pedig mondhatni mindig van valami amit cserélni vagy javítani kell! Kissé tanácstalanok vagyunk, hogy mégus mi lehetne a jó választás!? Esetleg ön mit javasolna és miért? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel: Katalin
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Katalin! Tekintettel arra, hogy milyen kevés a megbízható költségmentes használt autó mindenképpen érdemes elgondolkodni az új autó vásárlásán, ha van rá lehetőség, illetve, ha hosszútávon gondolkodnak. Véleményem szerint a Távol-Keleti gyártók modelljei a leginkább megbízhatóak, de ár-érték arányban a francia gyártók modelljein is érdemes elgondolkodni. Ha nem annyira fontos a márkajel az autó elején, akkor a Dacia modelljeit is érdemes a listára felvenni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm Gábor ! Szeptember óta a tulajdonomban van egy 2007-es Multitronic automata váltós Audi a4 b7 2.0 tdi (amiről vásárlás után tudtam meg hogy valójában pdtdi csak az Audinál ez egy jó hülye szokás hogy nem tünteti fel sehol a járművön) igen nagy kicseszésnek vélem, mert pl. Én aszerint szűkítettem, hogy ne pd elemes legyen. Na de a panaszok: Most november eleje óta vezetem, mert a vételt követően nem voltam itthon. Ezalatt a pár hét alatt fura dolgokat tapasztaltam. A fő hibajelenség ami zavar, az az, hogy alapjáraton legyen akármelyik fokozatban a váltó, remeg a kocsi, egyenletlenül de egyre jobban. Amikor váltok, P-ből R, ott váltáskor be is rezonál, ráz egyet az alap remegés mellett. N-be téve ez alig, vagy nem is érezhető váltáskor, D-be téve ismét ráz kicsit, de nem annyira mint amikor R-be rakom. További érdekessége, hogy amikor egyenletlen talajon állok meg vele, ha a kocsi eleje vagy hátulja feljebb van, jobban remeg. Ha úgy állok meg hogy a jobb vagy a bal oldala van lejjebb, tehát egy dombon vagy emelkedőn vannak az egyik oldalon lévő kerekek, akkor nem remeg annyira. Amikre gyanakodtak: Kettőstömegű, na de azt 30 ezer km.-el ezelőtt cserélt benne a volt tulaj, ahogy kell szettben. Legalábbis ő ezt mondja. Sokan azt mondták és olvastam is kommenteket hogy ebben nincs is lendkerék, mert hogy automata meg nem tudom pontosan. Viszont vannak akik azt mondják már pedig van benne, van amelyikben van, ez függ pontos típustól, gyártási év, stb. Meg hát minek találná ki az előző gazdája, hogy olyat cseréltetett benne, ami nincs is benne.. egyszerűen azt mondta volna, hogy ebben nincs, nem kell félni hogy elromlik. A másik a motortartó bak, ami eddig 3 szerelő szerint nem hibás, nem tudom azt nem bontották meg, gondolom kívülről is meg lehet állapítani, ha már ezt mondták. A PD elem is szóba jött akkor tudtam meg hogy ez PD elemes, az előző tulaj konkrétan ezt sem tudta. Sem a forgalmin sem a jelzéseken a motoron és a kocsi hátulján nincs pd, csak tdi. Kompjuteres diagnosztikán hibamentes volt 1 hete minden. A lendkerék hibajelenségei közül amiket olvastam, csak a remegés stimmel, semmi más nem. Bár lehet azért mert ez kezdődő, de 30 ezer km. Után ha nem kontár meló volt a csere, azért fura. Valamint, egy ismerős szerint okozhatja a pd elemeknél a kábelköteg ami a szelepfedél alatt csatlakozik a fejekre, azt cserélni vagy összenyomkodni, van amikor mókolva van gyorskötözővel az ottani lazulás, és lehet már belenyúltak aztán az lazult meg, ez szerinte van hogy segíteni szokott ha csak ennyi a baj. Ennyi a sztorim, előre is köszi a választ, szép napot, Zoltán.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Zoltán! Tudomásom szerint kettős tömegű lendkerékkel van szerelve, nem gondolnám, hogy annak a remegését érzi. Könnyen lehet, hogy csak egy hibás váltó, vagy motortartó okozza a problémát. Ha a közelmúltban le volt véve a váltó, az is előfordulhat, hogy valamelyik bak feszül és az okozza a rezonanciát. Amennyiben a motor fordulatszáma is lecsökken és ezért rezonál, akkor a motor, vagy a váltó környékén érdemes a hibát keresni. Sajnos látatlanban nincs több tippem. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Használt autót vásárolnék átlag használatra,leginkább városi közlekedésre. Külső megjelenésre tetszik a lépcsős hátú Opel Astra-H. Egy megbízható típust keresek. Mi a véleménye erről a gyártmányról? Válaszát előre is megköszönve,üdvözlettel:Endre
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! A benzines változatoknál gyakori a motorolaj fogyasztás, ha rendszeresen városban használták. Illetve, ha valamilyen oknál fogva elfolyik a hűtőfolyadék és felforr a hűtővíz könnyen elvetemedik a motorblokk, aminek a javítása nagyon költséges. Diesel változatból az 1,7-es és 1,9-es megbízhatónak mondható a dieselek között, de tartós városi használatra nem javaslom. Véleményem szerint megbízhatóság szempontjából érdemes a Távol-Keleti benzines modelleket keresni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Gábor! Autóvásárlás előtt állok, nagyon megtetszett a Lancia Delta (második széria) 1.4-es benzines motorral. Azt szeretném megkérdezni, hogy Ön szerint mennyire megbízható ez a típus? Ár/érték arányban jó választásnak tűnik (extra felszereltség, családi méret, átlagos fogyasztás). Amennyiben nem javasolja a Deltát, tudna ajánlani nekem megbízható alternatívát 2 millióig? Előre is köszönöm! Üdvözlettel, Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Alapvetően egy nagyon szerethető autó. Sajnos nem olyan megbízható, mint egy Távol-Keleti modell. Gyakori hiba a jelentős motorolaj fogyasztás, ami kellemetlen tud lenni. Ezt leszámítva, ha megfelelően karban van tartva, nagy meglepetést nem fog okozni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Érdeklődni szeretnék, hogy melyik autót javasolja megvételre: van egy Franciaországból behozott (2013/4) Honda Jazz 1,4-es, 73ezer futott km-el, melyet egy Honda márkakereskedés kínál eladásra (fél év garanciával) vagy egy németországi Mazda 3-as (2012/6) 1,6 benzines TX felszereltséggel, 87ezer futott km-el, "lekövethető előélettel". Mindkettő ugyanannyiba kerül, a Mazda jobban tetszik, jobb a felszereltsége is, csak mindenhol azt olvasom / hallom, hogy hajlamosabb a rohadásra, silányabb alkatrészek és rosszabb összeszerelési minőség, vékonyabb gyári festés jellemzi. Köszönöm! üdv.: András
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves András! A 2010-től gyártott Mazda 3-asokra már nem jellemző az a nagy mértékű rozsdásodás, mint az előd modellre, de azért jól szemügyre kell venni, ha valóban Németországból származik. Véleményem szerint azt az autót érdemes választani amelyik jobb műszaki és szerkezeti állapotban van, illetve jobban lekövethető az előélete! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Feleségemnek szeretnénk autót vásárolni. Friss jogosítvány, nincs vezetési tapasztalata, a környékbeli utak nagyon rosszak, kb. 30-40 km-es körzetben lenne nagyrészt használva, bevásárlásra, kirándulásra (1 gyerekkel egyenlőre), alap feltétel még a klíma, valamint ne legyen benne a Föld-Hold távolság kétszerese. A vételár 800-900 ezer forint. Szeretnénk egy benzines, megbízható, fenntartható autót vásárolni. Ezen feltételek alapján kezdtünk el nézelődni. Hosszas olvasgatás (tesztek, értékelések) után 2 típusra szűkítettük a lehetőségeinket. 1. Suzuki Ignis 1,3 GLX AC 2. Honda Jazz 1,4 ES Ebben szeretnék tanácsot kérni! Melyiket javasolja és miért? Amit a baráti környezetemből, fórumokból kihámoztam. Jazz: nagyon megbízható, jól pakolható, kicsit drágább (a keretünk igazából a kínálati lista aljáról engedne választani) mint az Ignis, valamint az alkatrészek is jóval drágábbak Ignis: megbízható, olcsó alkatrészek, a szó jó értelmében igénytelen, meghibásodásra hajlamosabb, kevesebb hely (kipróbáltam ismerősét, magam mögött nem férek el) Egyéb: tudom nem szakmai szempont de a Jazz jobban tetszik mindkettőnknek, de mivel egy használati tárgyról van szó inkább a józan ész számít 🙂 Esetleg Önnek valami javaslat ami segíthet a döntésben? Van kinézve minkét típusból 1-1 autó, csak nem tudom szabályos e ide beszúrni a linket, Tisztelettel: Gál László
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves László! Mind a két típus nagyon megbízható, de ebben az árkategóriában a Suzukit jobb választásnak tartom. Nagyobb a választék és több eséllyel fog jó állapotút találni. A Honda tágasabb és komfortosabb, de a jó állapotúak jócskán 1M ft felett mozognak. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Gábor!Autóvásárlás előtt állok,MK7 es Ford fiestát néztem ki.1,4 es,vagy 1,6 os benzinest.Kérdésem mennyire megbízható autó? Válaszát előre is köszönöm!
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Tudomásom szerint MKVII-es Fiestából benzin motorral csak 1.0-ás, 1.1-es és 1.5-ös készült. Ezek nem annyira megbízható motorok, mint az előd modellbe szerelt 1.4-es és 1.6-os szívó benzines motorjai. Az EcoBoost motorokat érdemes elkerülni mindkét generációból. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! Második autóm szeretném megvenni, évi 18-20 ezer km-t utaznék. Síelni, nyaralni, túrázni. Nagyon csábított az allroad vagy bármilyen 4x4 kivitel, de 1.2M + szervíz a keretem így ezekről le kellett tennem, legalábbis az árakból ezt láttam kérem javítson ki ha tévedek! Ajánlott típus Ön szerint a 2004-2006 Honda Accord Tourer 2.2 i-ctdi. Illetve mi jöhet még szóba ebben a kombi kategóriában ha a Honda nem ajánlott? Octavia II, Nissan Primera, Toyota Corolla/Avensis - ben gondolkodtam. C vectrat kerülném DPF miatt és volt egy Signumom is 2.2 DTi kivitelben, jó autó kényelmes de nyeli a pénzt. Esetleg 1.9 dizel C vectra. Nekem úgy tűnt a Honda az ésszerű döntés. Köszönöm válaszát! Ferenc 24
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves László! Nekem az a tapasztalatom, hogy 2 millió forint alatt nem igazán lehet igazán jó állapotú diesel autót találni. Az Accord véleményem szerint egy jó választás lenne, de ha komolyabb hiba jelentkezik, akkor nagyon el tudnak szaladni a javítási költségek. Toyota esetén a 2.0-ás jobb választás, mint a 2.2-es. A Vectra-ba szerelt Alfa motor nagyon megbízhatónak számít a dieselek között és az alkatrész árak sem annyira magasak, mint az előbb említett modellekben. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Nagycsaládos autóváltás előtt állok. Érdeklődöm, hogy a divatos 1,2 literes három hengeres benzines PSA motorokról (Citroen, Opel, Peugeot, Toyota) mi a véleménye? Állítólag a dízel jobban megfelel a jármű méreteihez, de az én vezetési szokásaimnak a dízel sajnos nem megfelelő. (Gyakori rövidebb utak városban (5-6 km), kevés autópálya.) Esetleg jobb választás lenne az 1,4 TSI motorral szerelt VW Caddy? Várom válaszát. Üdvözlettel: Attila
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Attila! Fogyasztás szempontjából a kis köbcentis három hengeres motor jó választás lehet, de megbízhatóság szempontjából és szem előtt tartva a tartósságot nem a legjobb döntés, és egy nagyobb autó mozgatásához nem a legideálisabb. Sajnos a "modern" közvetlen befecskendezésű turbós benzin motorok hasonlóképpen érzékenyek a rövid szakaszokon történő használatra. Legideálisabb választás a hagyományos szívóbenzines motor lenne. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Lehetőségem van örökölni egy e46-os BMW-t, a híres N42B20 motorral. Jelenleg hibátlanul üzemel az autó, viszont félek a valvetronic rendszer és a nyúlásra hajlamos lánc hibáitól. Nem ismerek olyan szerelőt aki adott esetben elvállalná hogy ezekkel foglalkozik. Ön vállalna ilyet? Vagy egyáltalán érdemes ezzel az autóval foglalkozni? Üdv, Tamás
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tamás! Azt nem tudom megmondani, hogy érdemes-e foglalkozni az autóval anélkül hogy látnám, illetve vizsgálnám. Az viszont biztos, hogy ezt a márkát csak abban az esetben szabad választani, ha van forrás a folyamatos karbantartásra és javításra. Sok cég van, akik kimondottan erre a márkára szakosodtak, ha rákeres az interneten, több céget is fog találni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor