Használt autó kérdés-válasz

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

  • Használt autó vásárlás
  • Típusválasztás
  • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Van egy 2003 Ford Faey Transitom 1998 cm3 turbó disel. Történt egy olajcsere és azóta kopogó hang van a motornál. Hidegen indítom akkor már kopog és adok neki gáz fröccsöt és egy bizonyos fordulat után csendesedik. Porlasztok csúcsok fel lettek újítva de nem szünt meg a kopogás. Kicsit füstől amióta kopogó hang van. Már tanácstalan vagyok, hogy mi okozza ezt a hangot. Talán adagoló vagy kuplunk szerkezet vagy mi lehet Őn szerint? Köszönöm előre vàlaszát! Üdvözlettel:Sólyom Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Sajnos nem tudom megmondani, hogy mi kopoghat. Hallanom kellene az autó motorját, hogy be lehessen azonosítani a hang forrását. Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Van egy 2003 Ford Faey Transitom 1998 cm3 turbó disel. Történt egy olajcsere és azóta kopogó hang van a motornál. Hidegen indítom akkor már kopog és adok neki gáz fröccsöt és egy bizonyos fordulat után csendesedik. Porlasztok csúcsok fel lettek újítva de nem szünt meg a kopogás. Kicsit füstől amióta kopogó hang van. Már tanácstalan vagyok, hogy mi okozza ezt a hangot. Talán adagoló vagy kuplunk szerkezet vagy mi lehet Őn szerint? Köszönöm előre vàlaszát! Üdvözlettel:Sólyom Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Sajnos nem tudom megmondani, hogy mi kopoghat. Hallanom kellene az autó motorját, hogy be lehessen azonosítani a hang forrását. Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Gábor! Kisebb típusú családi autót szeretnék vásárolni.Kb 1 millió forintot tudok rá szánni és a következő dolgok lényegesek számomra: -a kor nem számít -legyen jól felszerelt az autó, klima, elektromos ablak, hasonlók alap. -legyen megbízható, kis szervízigényű, ha kicsit költségesebb is, könnyen beszerezhető alkatrészekkel. Mely autótipusok között érdemes válogatnom, mely típusok azok amelyeknél ennyi pénzért már kisebb eséllyel futok úgymond lyukra? Köszönöm segítségét.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Ebben az árkategóriában véleményem szerint nagyon jó választás az első generációs Ford Focus 1.6-os benzin motorral. Nagyon megbízható családi autó és olcsón fenntartható. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor, Segítségét szeretném kérni. Használta autó vásárlás előtt állok. Havonta 1000-1500 km-t megyek átlagosan. Ebből kb. 800-1000 km-t autópályán és 200-300 km-t városban. A városi a napi használt. Az autópályás futás hétvégente van. Német autót szeretnék. VW-t vagy Audit. A vásárlásra szánt összegem kb 3,5 M forint. Általam preferált autók Audi A4 (1.8 TFSI vagy 2.0 TFSI), A6 (3.0 TDI) vagy VW Passat. 210.000km-nél többet futott autót nem szeretnék vásárolni, illetve 2008-nál régebbit sem. A dilemmám az a 3.0 TDI-vel kapcsolatban, hogy mivel napi szinten a városban használnám, félek, hogy sok problémám lenne a DPF-el. Vagy elég neki a tisztuláshoz kéthetente egy 400km-es autópályás használat? Az általam említett TFSI motorokról pedig nem hallottam túl sok jót. Tényleg ennyire problémás motorok ezek? Melyik autó választását javasolná az említettek után? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: É.Ádám
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Ádám! A felsoroltak közül véleményem szerint a 3.0 a legjobb választás. Az FSI-TFSI motorok rendkívül problémásak tudnak lenni. A diesel motoroknál a részecskeszűrővel szerelt modellek esetén a rendszeres autópályás használat lecsökkenti a szűrővel előforduló hibajelenséget. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Szeretnék egy öregecske autót vásárolni,ki is néztem egyet! A tulajdonos azt mondta hogy nem rohad és jó állapotban van! Szeretném kikérni a véleményét,hogy érdemes-e utaznom és megnézném!? https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/volkswagen/golf_iii/volkswagen_golf_iii_1_4_cl-12934585
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Csupán a hirdetés alapján nehéz lenne eldönteni, hogy egy ilyen árfekvésű autót érdemes-e megnézni. Az ilyen autókat általában addig szokás használni, amíg átmegy műszaki vizsgán. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Egy 2014 évjáratú Suzuki swift gépkocsiról lenne szó.A kormány menet közben már eléggé nyekereg forgatásra,ez már zavaró,nem fémes hang,nem is a futóműből jön,nincs féltengely ropogás.A fórumokon olvastam sok helyen,hogy a kormánykerék mögött van egy spirálba tekert szalagkábel,az nyekereg,én is onnan hallom. A tanácsok között volt a szilikonos fújás,volt akinek ezek után csendben volt.Szeretném az ön tanácsát kérni,mit lehetne csinálni? Köszönöm:Oláh Csaba
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Csaba! Amire Ön gondol az a légzsák átvezető, ami valóban tud olyan hangot adni, mintha két műanyag összeérne. Ez általában az átvezető meghibásodását jelzi, amin nem nagyon segít semmilyen szer. Előfordulhat az is, hogy csak a kormányoszlopot átölelő műanyagok illeszkednek pontatlanul és hozzáérnek a kormányhoz. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor, Érdemes lehet ezt az autót megnéznem, vagy gyanúsan olcsó? Mikre figyeljek? https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/ford/focus/ford_focus_1_6_tdci_trend-12829977 Köszönettel, Dávid
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Dávid! A hirdetésből semmi igazán hasznos információ nem derül ki. Érdemes elgondolkodni rajta, hogy milyen áron juthatott hozzá a kereskedő, ha megérte az autót ideszállítani és még keresni is fog rajta. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Használt autó vásárlás előtt állok. Az egyik autót amit kinéztem egy Citroen C5 THP1.6 benzines (156LE) (évjárat 2010/12) automata váltós, kombi autót. Ez egy turbós autó. Érdeklődni szeretnék, hogy turbós használt külföldi autót érdemes lehet venni csak azért mert azt hallottam, hogy egy turbós autót ha nem megfelelően kezelnek hamar tönkre lehet tenni vagy használta autó esetében érdemes a szívóbenzineseknél maradni. A citroen mellett egy ford Mondeo Turnier 1.6 benzines (125LE) (évjárat 2009/12) kombi autó is megtetszett nekünk. Mindkettő külföldről behozott autó. Érdeklődni szeretnék, hogy esetleg ha valamelyik autótípussal van tapasztalata (megbízhatósági szempontból) meg tudná osztani? Budapestiek vagyunk de a városban hetente kürülbelül 2szer használnánk az autót, illetve havonta egyszer Nyíregyházára leutaznánk. Illetve olykor egy egy nyáron egy nagyobb külföldi utat is megejtenénk. Ilyen használtra keresnénk családi autót (2-3 gyerekre). Ha már francia autó a Citroen C5 mellet a Renault laguna is jó választás lehet? Válaszát előre is kösznönöm! Üdv.: Kálvin Sándor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Sándor! A turbós autók esetében valóban van pár alapszabály, amit be kell tartani a hosszú élettartam érdekében. A legnagyobb hibát véleményem szerint a kitolt olajcsere periódusok okozzák. Ha olyan autót vesz, amelynek a magas olajcsere periódusait betartották pl: 20.000-30.000 km azzal szinte biztos, hogy hosszú távon komoly problémákra lehet számítani. Egy turbós autó esetében tapasztalataim szerint a 10.000 km-es olajcsere a legideálisabb, de maximum 15.000 km lehet még elfogadható. A francia gyártók autói ár-érték arányban jó választások lehetnek állapottól függően. Leginkább az elektromos meghibásodások a jellemzőek túlnyomó többségben. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autóvásárlás előtt állok és a helyzet fokozódik… Az autót Budapest belvárosából a reptérre és vissza törénő személyszállításra is használnám, de csak munka mellett, ami kb 2000 km-es használatot fog jelenteni az esetemben, emelett átlag havi 1500 km normál használat várható, de nem jellemző a két utcasarkos közlekedés. Erre keresnék megfelelő autót. Szívemhez közel a Ford Mondeo MK5 2.0 tdci 110kw EURO6 és a Volvo V60 D3/4 áll még az öthengeres EURO5-s verzió 2014-15-ből. A keret kb 4.5 millió lenne. Kényelmi szempontok miatt hajlanék az automatára is a várható plussz költségével együtt, de épeszű keretek között. Gondolok arra, hogy valahol olvastam a powershift váltóról hogy a javítása 1millió+ kiadást jelent, ezt elfogadhatatlannak tartom. A volvo esetén viszont nem tudom, hogy szintén ugyanezen típusú váltóval szereltek-e. Segítségét kérném, hogy mennyire ajánlott a fenti két autó az említett motorokkal, figyelembe véve a várható használatot esetleg ismert-e különösebb típushiba vagy sajátosság ezeknél az autóknál. Illetve a váltók várható hibáit és annak okait is megköszönném. Természetesen, ha van jobb ötlete a a márkára vagy típusra szívesen veszem. Természetesen csak átvizsgált, szervizelt és reális futásteljesítményő autót vennék. Ehhez kapcsolódóan, valóban szünetel a helyszíni átvizsgálás, csak a műhelyében vállal mostanság ilyen munkát? Köszönettel T László
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves László! Ilyen használat mellett a felsorolt típusok bármelyike jó választás lehet a motor szempontjából. A váltók tekintetében bármelyik gyártó „automata” váltójáról elmondható, hogyha meghibásodik akkor irreálisan magas a javítás költsége. A hagyományos automata váltókkal szemben mindenképp magasabb költségek várhatók egy javítás alkalmával. Helyszínre jelenleg nem tudok menni, csak a szentendrei műhelyemben tudok átvizsgálást vállalni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor. Véleményét kérném 7-es golfokkal kapcsolatban 1,6 TDI motorral . A rászánt összegből 3-4 évest tudnék vásárolni amik jellemzően 200000 km-t futottak. Érdemes ilyen futás teljesítményűt megvenni? Az autónavigátoron 5-ös osztályzatot kapott a modell ami elég ritka, tényleg ilyen jó konstrukció lenne? Vagy ennyi pénzért kevesebbet futott Kia ceed-et vagy esetleg ford c-max-ot válasszak. Köszönettel Tibor Ui.Helysziní állapot felmérést vállal-e?
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tibor! A CR motor már valóban sokkal jobb konstrukció, mint a korábbi PD. Az értékeléssel nagyon nem értek egyet. A városi használat mellett ez a típus kimondottan problémás tud lenni. A kis hengerűrtartalomnak köszönhetően az autó télen nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet, ami rengeteg problémához vezet. Ezeknél a típusoknál nagyon gyakran hibásodnak meg az EGR szelepek, a részecskeszűrők és a befecskendezők. Ha ebben a típusban gondolkodik, akkor csak álló fűtéssel felszerelt modellt érdemes venni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor