+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Péter Gábor használt autó szakértő válaszol

Használt autó kérdés-válasz

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

  • Használt autó vásárlás
  • Típusválasztás
  • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Bosányi István vagyok. Autóvásárlás előtt állok,a véleményét szeretném kérni megbízhatóság és fenntarthatóság szempontjából.Skoda Octavia Rs 2.0 Tfsi 2007-es típusról 179 e km-rel,valmint Alfa Rómeó 159 1,9 Jtdm 2008 Ti típusról 184 e km-rel.Köszönettel István
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves István! Véleményem szerint Az FSI, TFSI motorok nagyon problémásak tudnak lenni. Gyakori városi használat mellett fokozottan. Az Alfa diesel motorjai meglehetősen strapabíróak. Amellett, hogy benzinpárti vagyok a kér típus közül inkább az Alfát javaslom, persze a megfelelő állapot függvényében. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Uram! Szereléssel kapcsolatban szeretném segítségét kérni, Peugeot 307 1.4i break. 70 km/óra fölötti fékezéskor ráz a kormány, a fékezés megkezdésekor. Intenzitása a sebességtől függ. 2017 szeptember első tárcsa+betét csere, decemberben féktárcsa szabályozva. 2018 február új féktárcsa+betét, májusban szabályozva. 2018 szeptember új féktárcsa+betét (FERODO) és újra ráz! Minden szerelő féktárcsa hibát javítana, nekem meg nagyon elegem van a cserékből! Mit javasol Ön , hogy mit nézessek meg? a futómű beállítva , nem kopog az eleje, 7 éve van nálam az autó és 2007 évjárat. Segítségét előre is nagyon köszönöm. Üdvözlettel József.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves József! Több oka is lehet a problémának. Az egyik, hogy valamiért túlhevülnek a tárcsák és elvetemednek. Vezetési stílus, vagy valamilyen műszaki hiba. Pl. valamelyik féknyeregben szorul a dugattyú. Lehet hibás a kerékagy menesztő tárcsája és az üt, nem is a féktárcsa, de ez jellemzően ritka eset és legtöbbször gyorsításnál is jelentkezni szokott gyenge kormányszitálás. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autó vásárlás előtt állunk, szeretnénk a véleményét kérni. Eddig csak 20 év körüli autónk volt, és most szeretnénk belevágni egy kicsit újabb fiatalabb autó vásárlásába. Havi 1* utazunk kb 1300 km- t, azon kivul csak helyben használjuk. Kaptunk egy ajánlatot egy 2011-es és egy 2013-as X3 BMW 2.0 D- ről, ( eddig csak benzines autónk volt). Valamint egy Ford Kuga 2014- es 1.6 benzines autóról. Ön szerint melyik megbízhatóbb, jobb választás, mint anyagi ráfordítás, szervíz igény , megbízhatóság alapján. Sajnos teljesen tapasztalatlanok vagyunk. Nagyon szépen köszönjük a válaszát! Péter
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Péter! A BMW-k véleményem és tapasztalataim alapján rendkívül szervizigényesek. A fenntartásuk felér két autóéval. Én úgy látom, hogy 200 000 km felett mindegyik átvált egy pénznyelővé. A Ford 1.6-os benzinmotorjai nagyon jók voltak, ami az EcoBoost motorokra sajnos már nem mondható el. Kugából jobb választás a 2.0 TDCI. Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm. Az lenne a kérdésem hogy van egy 1.9 TDI 110 lovas Passatom. Reggel akármilyen hideg van azonnal indul semmi gond. A gond akkor kezdődik amikor kozlekedem vele pár percig utána leallitom és a következő inditasnal nehezen kapja el. Kicserélték a gázolaj szűrőt és a probléma továbbra is fent áll. Mi lehet a probléma? Köszönöm a választ.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves kérdező! Ezeknél a típusoknál gyakran előfordul, hogy a köztes üzemanyag pumpa nem szállít megfelelő mennyiségű gázolajat. Érdemes lenne megmérni az üzemanyag nyomást, hogy megfelelő-e. Persze ez csak egy tipp, látatlanban nem lehet autót javítani! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Gábor! Fiat croma 1.9 mjet automata 150le a kiszemelt auto. Jó e ez a motor/váltó kombináció? Jól tudom hogy az automataban nincs kettőstomegű, hanem ezeket a váltókat felújítani kell ha eljön az ideje? Elektronikával hogy áll ez a típus, lévén hogy olasz autó? Köszönettel: József
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves József! Sajnos nincs tapasztalatom ezzel a motor-váltó kombinációval kapcsolatban. Üdvözlettel Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Első használt autó vásárlás előtt állok. Egyelőre ott tartok, hogy kiválasztottam 3 típust, és ha valamelyiket látom egy közeli kereskedésben, elmegyek, és megnézem, kipróbálom, hogy élőben is lássam az adott modellt, ne pusztán képek, és az internetes fórumok alapján válasszam ki. Amolyan tapasztalat és információ gyűjtés. Most már kezd letisztulni, hogy melyik márkát/modellt fogom választani. A mai napon is megnéztem egyet. Az eladó azt mondta, az autót egy lízing cégtől vették, de magánszemélynél volt. Náluk egyébként ez a bevett gyakorlat, hogy ilyen cégektől vesznek autót, mert ott több a magas felszereltségű, illetve ezek a cégek előírják a kötelező szervizintervallumok betartását, így ismert előéletűek ezek az autók, és jobban karbantartottak. Az autóhoz egyébként volt egy rakás szervizszámla (márkaszervizből), de mivel nem vásárlási szándékkal mentem, ezeket nem néztem át, illetve a szervizkönyv, ami egyébként nem gyári volt, és csak kb 60 ezer km-től indult. A gyári nem volt meg. Igazából az érdekelne, hogy amit a lízingelt autókkal kapcsolatban mondott, annak van-e alapja. Egyébként a motorra és a manuális váltóra 1 év, vagy 30 ezer km garanciát vállal ez a kereskedő. Köszönettel, Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! A cégeknél szolgáló flottakezelt autók lehetnek jók is és nem is. A flottakezelt autókat valóban rendszeresen szervizelik, ami mindenképp pozitív. Ami már nem annyira szerencsés, az a magas olajcsere intervallum, ami 20 000, 30 000, vagy akár 40 000 km is lehet. Egy előrelátó tulajdonos elviszi az autót a kötelező szervizekre, de a kötelezőket megfelezve még egy olajcserével megajándékozza a motort, hogy megelőzzön sok problémát, amit a hosszú olajcsere periódusok okoznak. Ezt egy flottakezelő biztosan nem teszi meg. Egy flottakezelt autó esetében az sem mindegy, hogy egy ember használja, vagy mindig más, ezt a kereskedő nyilván nem fogja tudni megmondani. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Véletlenül találtam rá az Ön oldalára és nagyon nagy örömmel vettem, hogy van aki azzal foglalkozik, hogy segít eligazodni a használt autók piacán. Autóvásárlás előtt állok és nagyon tanácstalan vagyok . Szeretném kérni a véleményét azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán milyen gyártmányú és típusú autókat nézegessek? Abszolút laikusként csak azt tudom, hogy “kisautó” kategóriában gondolkozom , benzines , 5 ajtós, mindennapi használatra nem a fővárosban (de nem nagy távolságokra,kb napi 20-30 km , esetenként nagyobb pár száz km-es távolságokra használnám), alacsony szervízigényű, könnyen fenntartható de megbízható autót keresek, amivel női sofőr lévén nem lenne sok dolgom. Ami tetszik az ferdehátú, esetleg kicsit sportosabb kivitel. Erre a projektre max. 600.000.- ft-ot tudok elkülöníteni, tudom ezért az összegért csodákat nem kell várni és nem fiatal autót kapok érte, de a saját kereteimen belül legalább szeretném elkerülni, azt, hogy valami olyasmibe válasszak bele, amikről a Totalcar magazin oldalán Zách Dániel cikkében olvastam. Eddig egy Daewoo Nexia 1.4 -em volt, de már “elérte az idejét”, nem szeretnék többet rá költeni, elszakadt vezérműszíjjal és friss műszakival áll az udvaron:( Amiket nézegettem és külsőre tetszik a Ford Fiesta 1.3 Ambiente, Opel Corsa, Hundai Getz, Fiat , (nagyon tetszenek az Opel Tigrák is, csak nem tudom, hogy mindennapi autóként mennyire lenne praktikus? Amit nem szeretnék az a francia autók és a Suzuki, a hirdetési oldalak pedig egy csomó Ford Ka, Chevrolet, Skoda, Renault típusú autókat ajánlanak fel ebben a kategóriában. A kérdésem az lenne, hogy Ön milyen gyártmányú és típusú autót javasol nekem és ha esetleg megvan a kiszemelt gép, akkor a vásárláshoz is el tud-e jönni nagyobb távolság esetén, pl. vidékre? Válaszát előre is köszönöm. É
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves É! Ezen az áron nagyon nehéz épkézláb autót találni. Pontosabban olyat, amire a vásárlást követően ne kellene jelentős összeget rákölteni. Ha csak egy kötelező vezérlés cserére gondolunk az 50 000-100 000 Ft között mozog típustól függően. Ezen az áron a Fiesta jó választás lehet, de biztosan sokat kell kutatni egy jobb állapotú után. A kötelező szerviz alkatrészek elfogadható áron mozognak és maga típus is megbízható. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor!Egy 2006 os Peugeot 807 2.0 benzines autó vásárlásán gondolkodok.Svájci autó szervízkönyvel,és 190000km rel.Kérdésem maga szerint mennyire megbízható ez a tipus?Válaszát előre is köszönöm.Üdvözlettel:László
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves László! Ár-érték arányban jó választás lehet állapottól függően. A típus leggyengébb pontja az elektronika. Az néha tud meglepetéseket okozni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Peugeot 5008 vagy c4 grand picasso vásárlásán gondolkodom, 2011-től (a peugeot picivel jobban tetszik).2.0 hdi motorral és automatával.Esetleg van tanácsa, mire figyeljek? Válaszát előre is köszönöm!
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves kérdező! A két márka között jelentős különbség nincs megbízhatóság és fenntarthatóság szempontjából. Leginkább az autó műszaki állapotát és leinformálhatóságát érdemes szemelőtt tartani. Mindenképpen nézze meg az autót szakember is mielőtt megvásárolná! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tiszteletem! Alfa Romeo Gt vàsàrlàsa előtt àllok,de nem tudom, hogy az 1.9jtd vagy a 2.0jts motor lenne az ideàlis vàlasztàs! Évente kb. 15 ezer km.-t autózom! Egy kicsit a benzines felé húz a szivem, de nem tudom, hogy ez a jts motor mennyire tartós és mennyi a fenntartàsa! Az 1.9jtd-sokan dicsérik! Vàlaszàt előrre is köszönöm! Szép napot!
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Annak ellenére, hogy a benzinmotorok pártján állok egy Alfa esetében a diesel motort jobb választásnak tartom. Ez egy eléggé kiforrott megbízható motor. A probléma ott kezdődik, hogy nagyon nehéz lesz jó állapotút felkutatni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor