+36-70-772-7313 info@joautot.hu
Péter Gábor joautot.hu

Használt autó kérdés-válasz

+36-70-772-7313

info@joautot.hu

 A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

  • Használt autó vásárlás
  • Típusválasztás
  • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! Benzines Kia Sportage III (2010-2015) vásárlásán gondolkodom. Azt olvastam, hogy a GDI motorok hajlamosak az olajfogyasztásra, de mi a helyzet a CVVT motorokkal? Mi a különbség közöttük? Jobb-e, modernebb-e, bonyolultabb-e egyik a másiknál? Melyik a megbízhatóbb? Van-e ezen kívül típushibája ezeknek a autóknak? Ekkora tömegű autóhoz jobb választás-e a 2l-es motor, mint az 1.6-os? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Zsolt
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Zsolt! A GDI motor közvetlen befecskendezésű benzinmotor. A legfőbb ellensége a rövid távokon történő használat, illetve az elhanyagolt karbantartás. A CVVT jelölés a szívó és kipufogó oldali váltakozó szelepvezérlést jelöli. Mind a kettő jó választás lehet, de GDI-t csak abban az esetben válassza, ha rendszeresen hosszabb távokon lesz használva az autó. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Nagycsaládosként egy használt (>= 2008, dízel 2.0, ~2M Ft) Ford Galaxy-ban gondolkodom. Több hirdetésben is azzal találkoztam, hogy kikötötték a részecskeszűrőt. Az esetleges borsos teljes cserén kívül hordoz-e még egyéb kockázatot egy ilyen autó vásárlása? És úgy általánosan mi a véleménye/tapasztalata a Ford Galaxy-król (az említett árkategóriában, paraméterek mellett). Köszönettel, Tamás!
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Tamás! A részecskeszűrő kiiktatása környezetvédelmi szempontból nem túl etikus. Másrészről, ha a kiderül, azonnal kivonják az autót forgalomból egy borsós bírsággal párosítva. Egy 12 éves diesel autó esetében már bármilyen hibára lehet számítani. De feltételezem, ha a részecskeszűrő ki van iktatva, akkor egyéb szempontokból is hasonló állapotra kell számítani. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! Véleménye szerint ha egy autó nem rendszeresen hanem inkább hétvégenként van használva okozhat problémát?Arra gondolok ami csak hétvégenként megy a nem rendszeres használat miatt megbízhatatlanabb lesz esetleg van olyan alkatrésze aminek ez hosszú távon nem tesz jót?90 lóerő szívóbenzin 1 éves Opel autó.Köszönöm! Balázs
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Balázs! Amennyiben minden hétvégén rendszeresen használva van az autó, nem gondolom, hogy bármilyen komolyabb problémát okozna az állás. Azoknál az autóknál szoktak problémák jelentkezni, amellyek tartósan sokat, heteket, hónapokat állnak. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! Érdeklődnék hogy Ön szerint 2,5 millió forint értékben, milyen autót vegyek. Chevrolet cruze Astra J Skoda Octavia Ford focus Üdvözlettel János
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves János! A felsorolt márkák között, ebben az árkategóriában számtalan motortípus megtalálható, így sajnálom, de ennyi információ alapján nem tudok hasznos információt adni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! Új autó vásárlás elött állok a kiszemelt az új corsa ami a peugeot 208 alapjaira épül.1.2 szívóbenzin 75le puretech motor. Van esetleg infója arról ez a motor megkímélt használat mellett mennyire megbízható illetve úgy àltalánosságban a peugeot 208ról? Válaszát előre is köszönóm! István
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves István! Ezzel a motorral kapcsolatban nincsenek hasznos információim. A Peugeot alapvetően ár-érték arányban jó választás, de sajnos nem túl értékálló márka. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm! 400-500 ezer Ft körüli áron szeretnék megbízható benzines kisautót vásárolni, 90%-ban városi használatra. Szeretném megkérdezni, hogy mi, melyik lenne a legoptimálisabb megoldás. Köszönöm. Gáspár László
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves László! Ebben az árkategóriában szaladgálós autónak jó választás lehet egy Suzuki Swift, vagy egy Toyota Yaris. De érdemes számolni vele, hogy meglehetősen nehéz problémamentes példányokat találni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autóvásárlás előtt állok, a kiszemeltem pedig a 2015-17 közti Mercedes C220d vagy a C350e lenne. A kérdésem pedig az lenne hogy tud-e bármi hasznos infót ezekről az autókról, esetleg arról hogy bizonyos megtett km után milyen hibákra lehet számítani, ha egyáltalán van ilyen. Mire lehet érdemes odafigyelni amikor az ember a hirdetéseket böngészi. Válaszát előre is köszönöm! Üdv. Gergő
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Gergő! A dieselek esetében a szokásos üzemanyagrendszerrel, illetve kipufogórendszerrel összefüggő hibajelenségekre érdemes számítani. Ezek leginkább 200 000 km felett jelentkeznek, persze ez nagyban a használattól és a karbantartástól is függ. Az automata váltók esetén különös hangsúlyt kell fektetni a karbantartásra. A Mercedes hybridjeivel kapcsolatban nincs sok tapasztalatom. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Koszonom a valaszat. Vegul Ford helyett egy 2011-es Mercedes-Benz C200 facelift dizel mellett dontottem. Mi a velemenye roluk? Laszlo
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves László! Motorikusan sokat kibírnak, ha kellően karbantartják. Sajnos a karosszéria nem túl erős pontjuk. Sok példány idő előtt el kezd rozsdásodni és nem csak a szemmel látható helyeken, hanem a karosszéria szerkezeti elemein is. Erre érdemes odafigyelni és időben megfogni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Üdvözlöm Gábor! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzád, hogy használt autót szeretnék vásárolni, olyan 3 és 4 millió forint közötti árkategóriában. Az autót általában, napi szinten rövid távra két falu között, körülbelül 10-20 km közötti távra használnám, időnként hétvégente kicsit hosszabb, 100 kilométeres távra! A kérdésem az lenne, hogy melyik autó lenne a legjobb választás ezekhez a kritériumokhoz? Városi terepjáróban és Kombi autókban gondolkodtam, viszont nagyon szívesen meghallgatok más fajta ötleteket is. Jó lenne ha olyan autót tudnék választani, amely azért megbízható, de első szempontok között van a szervizköltség és a megbízhatóság. Gondolkodtam, Suzuki, Ford, Toyota, illetve Opel, akár Skodában is. Viszont mindenképp szeretném, hogy azért valamilyen szinte "prémium" kategória legyen, kellően legyen felszerelve, és szeretnék legalább egy 1.6-os autót választani. De első szempont a megbízhatóság, illetve alacsonyabb szervizköltség! Köszönöm előre is a válaszát!
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Kérdező! Ilyen használat mellett inkább a benzines motort javaslom. Megbízhatóság szempontjából a Toyota, a Suzuki, a Ford jó választás. A Suzuki nem túl tágas modelleket gyárt, ezt érdemes szem előtt tartani. Véleményem szerin ár-érték arányban a Ford jó választás lehet, persze állapottól függően. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Volvo S40 II - (2006-2008 körüli) benzines autó vásárlását tervezem. A benzines 1.8 és 2.0 hírhedten magas olajfogyasztása és egyéb problémái miatt az 1600 és 2400 cm3-es modellek maradtam fent a rostán. Tartok tőle, hogy az 1600 cm3 kevés ehhez a kasztnihoz, ellenben az öthengeres 2.4-el, ez utóbbi viszont ismeretlen világ számomra. Jól tudom, hogy a 2400-asban kettős tömegű lendkerék is van? Mennyire kell "félni" az utóbbi modelltől? Okozhat meglepetéseket a szervizelés során a jövőben? A fogyasztás nem szempont, ha jól láttam autópályán 1-1,5l különbség van a 2 motor között. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm! Üdv, Mikey
    • avatar joautot.hu replied:
      Kedves Mikey! A Volvo az egyik legbiztonságosabb autó. A 2.4-es motorokkal kapcsolatban nincs sok tapasztalatom, viszonylag keveset javítottam. Leginkább olyan típushibák ismertek előttem, amelyek az autó ennyi idős korára már valószínűleg előjöttek és javítottak. Ilyen például a motor tetején elvezettet fék vákuumcső, ami kidörzsölődik és így csökken a fékhatás, illetve a motor rendellenesen jár, továbbá klímakompresszor és generátor hiba. Amikkel személyesen is találkoztam azoknál gyújtáshiba, olajfolyás és fojtószelep hibák jelentkeztek. Ezek a motorok kettős tömegű lendkerékkel vannak szerelve. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor