+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Használt autó kérdés-válasz

 

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

    • Használt autó vásárlás
    • Típusválasztás
    • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Uram! Kisgyermekes családként szeretnénk autót venni. Érdekelne a Toyota Corolla Verso 2004-2009 évjáratok (benzines). Milyen tapasztalata van ezell a szériával? Mennyire hajlamos a rozsdásodásra? Van-e valami típushibája, amire mindenképp figyelni kellene vásárláskor. Köszönettel! Zoltán
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Zoltán! Nagyon megbízható modell. Az 1.8-as hajlamos a túlzott motorolaj fogyasztásra. Tapasztalataim alapján a rozsdásodás leginkább az osztrák és német importból származó példányokat érinti. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Első kocsi vásárlás előtt állok. Kicsi kocsit szeretnék. Felmerült lehetőségnek a Suzuki swift és a Renault modus. De a családonban széthúzás van. Ên meg hozzá nem értő lévén önhöz fordulok. Mi a vélemnye? Etleg egy harmadik lehetőség? Másik kérdés. Szabad dieseles autót vennni? Erről is megy a vita. Nem használnám terv szerint csak heti 2-3x és családlátogatás stbre lenne még jó havi 1x hosszabb, 200 km távra. ( Egyébként a pénzemből kb 2005-08 autókra futja.) Köszönöm.a segítséget 🙂
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Első autónak a Suzuki Swift nagyon jó választás. Kimondottan megbízható jól vezethető kisautó. Diesel autókat ilyen kevés használatra nem javaslok. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Adott két ugyanolyan felszereltsegu Kia Ceed. Az egyik 6 eves 12000km el, a masik 3 eves 60ezerrel. Az aruk kozt a kulonbseg elhanyagolhato. Ilyen esetben a futast vagy az eveket nezzuk? Koszonom a valaszat! David
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Dávid! Véleményem szerint leginkább az autó állapota és előélete a mérvadó. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Uram! Kombi vagy egyterű autó vásárlása előtt állok városban ritkán rövid tàvokra, néha vidékre hosszabbakra,évi 8-10ezer km max. 2.5-3 m forint amit rá tudnék szánni max. Volt már olyan autóm, ami több olajat evett mint benzint, az ilyet most elkerülném. Előny ha minél fiatalabb,nem vagyok semmilyen márka fan egyébként. Alapvetően az lenne az elvàràsom,hogy megbízható legyen,a többi cm3 lóerő stb.. az utána. Tudna-e javasolni párat? Üdv. Szabó Gàbor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Megbízhatóság szempontjából leginkább a távol-keleti gyártók modelljeit tudom javasolni. Legfőképp a Kia-t, a Hyundai-t, a Toyota-t, a Mitsubishit és ezen belül is a hagyományos befecskendezővel szerelt szívó benzines motorokat. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Feleségemmel új autót szeretnénk vásárolni, mert a mostani sajnos eléggé leharcolt már. (Ford Focus Sedan, 2001) Idővel szeretnénk, ha gyermekekkel bővülne a 2 tagú családunk, így hasonló vagy nagyobb méretű autóban gondolkodunk. Maximum 3,5-4 millió forintért. Alapvetően hosszabb utakra használnánk hétvégente, évente max. 15.000-20.000 km-t mennénk vele. Városban ritkábban használnánk. Fontos, hogy biztonságos és hosszú távon, évek múlva is megbízható legyen, ne kelljen 2-3 havonta szerelőhöz vinnem, mint a mostani autónkat. Csak szívó benzines motorral felszerelt autókban gondolkodok. A kombik és sedanok között van egy kakukktojás is, a prius, mert nagyon megbízhatónak tartják a felhasználók. A 4-5 éves 1.6-os, GDI KIA Ceed kombik nagyon tetszenek, de szimpatizálok még a 2013-2015-ös évjáratú 1.6-os toyota corollákkal (sedan) és hasonló évjáratú 1.8-as toyota avensis-ekkel kombi kivitelben. A 3-4 éves Ford Focus kombi és sedan is szóba jöhet ebben az árkategóriában, szigorúan 1.6-os Ti-Vct motorral. A Prius kicsit kilóg a sorból, de sok jót olvasok róla és nagyon megbízhatónak tartják, valamint olcsó a fenntartása is. Ezen az áron több 6-7 éves TOYOTA PRIUS 1.8 HSD-be futok bele, 200.000 körüli megtett km-el. Ezekről mi a véleménye? Általában hosszabb utakra mennyire javasolná? Nyilván puding próbája az evés, így nem tökéletes megoldást, csak iránymutatást szeretnék kérni, a fentiek közül melyiket ajánlaná jó szívvel tapasztalatai alapján? Ön szerint (a sok csomag szempontjából) megoldás lehet a sedan vagy a prius vásárlása tetőcsomagtartóval vagy nagyon kényelmetlen a használata hosszútávon? Nyilván nem minden hétvégén vennénk igénybe, csak nagyobb nyaralások, telelések esetén a tető box-ot. Előre is nagyon köszönöm a segítséget! Üdvözlettel, András
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves András! A GDI motor közvetlen befecskendezésű benzin motor, azt nem javaslom. Egyébként a Kia és a Hyundai nagyon jó választás. Amellett, hogy nagyon megbízhatóak még értékállóak is. A Focus 1.6-os motorral szerintem nagyon jó választás lehet, ha sikerül jó állapotút találni. Amellett, hogy maximálisan egyetértek az elektromos és hybrid autók terjedésével és fontos szerepükkel kétszer is meggondolnám, hogy szükségem van-e rá. Ezek a modellek véleményem szerint leginkább elővárosi közlekedésre alkalmasak. Az ilyen autók akkumulátorainak fontos, hogy folyamatosan használatban legyenek a hosszú élettartam miatt. Sok Priust hoznak átvizsgálásra, de szinte kivétel nélkül mindegyik külföldről származik, valamilyen hozzá tartozó történettel, ami vagy igaz, vagy nem. Egy hybrid autó nagyon gazdaságos tud lenni, amíg nem hibásodik meg a hajtásláncban valami. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gabor! Erdeklidnek, hogy a 7-8 eves Alfa Giuliettak 1.4 120 illetve 170 loerovel mennyire megbizhato autok? A motorrol csupa jokat hallok, az Alfakrol meg sok rosszat is. Bele lehet vagni egy ilyen autoba? Koszonom a valaszat!
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! A típus alapvetően nagyon szerethető. A legnagyobb típushiba tapasztalataim szerint ennél a motornál a gyártó által meghatározott 30 000 kilométeres olajcsere periódus. Amennyiben a korábbi tulajdonos ezt tartotta a motor biztosan károsodott és garantált a túlzott motorolaj fogyasztás, ami további problémákat szül. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor, Egy T22-es 1,8 benzines Avensis tulajdonosa vagyok. Szeretném lecserélni egy T25-ösre. Nagyon meg vagyok elégedve a jelenlegi benzines modell megbízhatóságával, de vonz a dízel ereje és kisebb fogyasztása. Próbáltam utána olvasni, és szinte egyáltalán nem találtam a T25-ös modell 2,0 D-4D motorjával kapcsolatos hibákat, talán csak annyit hogy egy cső valahol a turbó környékén szeret lecsúszni. Kérdésem: Milyen komolyabb pénztárca ellenes problémák fordulnak elő a T25-ös modell 2,0 D-4D motorjánál? Válaszát előre is köszönöm! Tamás
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tamás! Már több olyan 2.0 D4D motorral találkoztam, aminél a hengerfejcsavarok megnyúltak és emiatt hengerfejes lett a motor. Véleményem szerint a csavarok alulméretezettek és valószínűleg ez okozza a problémát. A hiba orvosolható, de nem olcsó. Továbbá a szokásos diesel típushibák (befecskendezők, kettős tömegű lendkerék, stb.) ezt a típust sem kerülik el. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor Úr! Opel Corsa 1,4 1993-as autómat szeretném lecserélni. Meg voltam nagyon elégedve vele és a szervizelési költségek is megfizethetőek voltak. Helyette most 5 ajtós Ford Fiesta-t nézek (úgy látom nagyon jól felszereltek). Találtam is egyet, ami úgy tűnik nagyon jó állapotban van 2016-os Ford Fiesta Trend Euro6 külföldről behozott. Alvázszámát megkaptam ellenőrzés céljából, de sajnos csak 60 lóerős. Nagyon tetszik a belseje, viszont már pár hete kereskedésben áll az autó.Természetesen ,ha elhatároznám magam csak átvizsgálás után venném meg. Ezért még nem csaptam le rá. Keveslem benne a 60 lóerőt (vagy ez nem olyan nagy gond? Opelem 60 lóerős) max. 85 lóerőben gondolkodom. Nem szeretnék sok teljesítményadót fizetni. 2016-os autót illetőleg még Renault Clio-t ajánlották, ami mondjuk abszolút modern technológiával felszerelt. Legalábbis az én véleményem szerint!:). Azon aggódom , hogy ezek a fiatalabb autók szervizeltetése magasabb költséggel járhat, mert gondolom még utángyártott alkatrészeik nem nagyon vannak. Így nézem a 2012-2016 közötti évjáratú autókat is. Opel Corsa D-t többek között. Hyundai 20-ast javasoltak. Drágább mint a többi autó. Ön szerint kb. jól orientálódom? 2016-os Renaultba és Fordba is gondolkodhatom nyugodtan vagy inkább pár évvel idősebbeket nézegessek? Üdv: Andrea
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Andrea! Véleményem szerint a Fiesta jó választás, de csak hagyományos szívó benzines motorral. A dieseleket, illetve az EcoBoost motorokat érdemes elkerülni. A Renaut ár-érték arányban nem rossz választás, de szervizelés kicsit többe kerül, illetve az elektronikája nem olyan stabil mint egy Fordnak. A Hyundai megérheti a magasabb vételi költséget, természetesen állapot függvényében, mert nagyon megbízható és sokkal értékállóbb, mint a korábban említett típusok. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Lenne nekem egy eléggé fajtalankodós kérdésem. Adott egy "95"-ös Fiat punto mk1 amibe sikerült beleépíteni egy kovácsolt 1.8barchetta blokkot. Az lenne a kérdésem hogy ehhez a motorhoz milyen illetve mekkora turbót ajánlana? Az autó alatt épített futómű, 2.4es stilo abarth fékek vannak illetve a kasztni merevítésre még rá fogok menni. Nem boyracerezésre használnám az autót csupán csak hobbi illetve találkozók céljából. Üdv Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Sajnos ilyen jellegű tapasztalataim nincsenek. Olyan szakembertől kellene tanácsot kérni, aki autómotorok teljesítménynövelésével foglalkozik. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor, T25-ös Toyota Avensis wagonban gondolkodom, mint családi autó, nagyjából havi 700-1000km átlagra, több mint fele városban. Ez alapján benzines, 1.8 vagy 2.0 motorokra gondoltam, ezekből jellemzően a Sol felszereltség szokott előkerülni. T22-es Avensis tulajként nagyon elégedett vagyok a tartóssággal, leszámítva egy-két szériahibáját, nem bántam meg. A T25 esetében is így lesz, vagy érdemes kifejezetten figyelni valamire? Jelenleg egy első tulajdonosa által hirdetett, elmondása szerint 191e km-en álló 2.0 literes, 2005-ös példányra koncentrálok. Friss műszaki, szervizkönyv, 3 kulcs, újszerű állapot, 1.8 millióért. Van ebben realitás? Tanácsát köszönettel várom! L.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves L! Véleményem szerint a 2002-től gyártott Avensisek jobban sikerültek mint az előző modell. Ha a mostanival elégedett volt, akkor az újabbal is meg lesz elégedve, persze ez attól is függ, hogy milyen állapotút sikerül kifognia. Az 1.8-as motor hajlamos a túlzott motorolaj fogyasztásra, ha nem volt megfelelően karbantartva. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor