+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Péter Gábor használt autó szakértő válaszol

Használt autó kérdés-válasz

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

  • Használt autó vásárlás
  • Típusválasztás
  • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autó vásárlás előtt állunk. Az autót hétköznapokon városi közlekedésre használnánk, (kb 30km naponta) amihez szükségünk van nagy pakoló részre (a hátsó üléssor lehajtására is). Hétvégente pedig 6 felnőttet (lehet 7 személyes, 2. sor középső ülését nem használnánk) szállítanánk, kb 1000 km autópálya futással. Ez havi kb 4000-5000 km megtett táv. Újabb, így megbízhatóbb és kevesebbet fogyasztó autót ajánl, vagy merjünk megvenni használtat, sokat futottat is? Benzin vagy dízel mód lenne a praktikusabb? Alapvetően dízelt gondolnám a sok futás miatt, de annyi rémhír terjed a betiltásukat, javítási költségeiket illetően, hogy attól tartok nagyobb értékvesztést fog elszenvedni a következő pár évben, emiatt bizonytalan vagyok. Az elvárásainknak kevés nem furgon felépítésű autó felel meg, ezért a típusválasztásban is szeretnék tanácsot kérni. A furgonok már túl nagyok, drágák és sokat fogyasztanak az egyterűekben jellemzően pedig szűkös a 3. üléssor helykínálata. A két kategória közti rést egyre több gyártó fedi le, ezek szimpatikusak, pl. a Ford Tourneo Connect nagyobb tengelytávval, 7 üléssel megfelelőnek tűnik. Legtöbb konkurens modell (Rifter, Berlingo, Combo, Doblo stb..) esetében még nem igazán érhető el a hosszított modell, ami a 7 személyhez kellene. Az új/ használt autó kérdésében pedig a pár éves keveset futott modell felé hajlok. Kíváncsi vagyok a véleményére, milyen egyéb modellekben érdemes gondolkodnom, milyen tényezőket érdemes figyelembe vennem még, illetve mindenféle egyéb tanácsnak örülök! Köszönettel, Péter
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Péter! Ilyen magas futás mellett mindenképpen érdemes elgondolkodni az új autó vásárlásán. Természetesen értékcsökkenéssel kalkulálni kell, de nem biztos, hogy olyan mértékűvel, mint amit szervizelésre költ el, egy sokat futott példány esetében. Véleményem szerint 1-2 évesből nem fog valós hátterű keveset futott példányt találni, mert miért is adnák el, ha minden rendben van vele. Természetesen kivételek mindig vannak. Éves szinten ennyi kilométer megtételéhez a diesel motor ideálisabb, illetve gazdaságosabb. A kishaszon modellek közül egyiket sem emelném ki pro, vagy kontra. Azt érdemes venni, amelyik az igényeknek leginkább megfelel. Érdemes elmenni több kereskedésbe megnézni több gyártó típusát és a látottak alapján tovább szűrni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Péter Gábor! A következő autót néztem ki: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/3/mazda_3_sport_1_6_te_benzin_plusz_gaz_uzem-13821752#adatlapContainer Több kérdésem is lenne. Bár Magyarországon üzembe helyezett Mazdáról van szó, a rozsdának mindenképp utána akarok nézni. Sárvédőíveken, az alváz hátulján és az ajtókon kívül hol érdemes még áttekinteni az autót rozsda szempontjából? Ha már megjelent egy kis “vörösödés” az autó alján, de még teljesen jól egybe vannak a szerkezeti elemek, az még belefér-e? Egy utólagos alvázvédelem (ami ezen az autón elvileg van) mennyire lehet hatásos? (Esetleg lehet-e az e-mail címére képeket küldeni Önnek az autó különböző részeiről, amikről állást foglal rozsda ügyben?) A másik kérdésem pedig a gáz üzemről lenne. Azon kívül, hogy kicsit többet fogyaszt, mint a benzin, van-e valami hátránya, elsősorban a kocsi motorjára nézve? Válaszát előre is köszönöm, Balázs
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Balázs! Leginkább a szerkezeti elemeket kell alaposan megvizsgálni. Tapasztalataim alapján elmondható, ha a sárvédő íveken, illetve ajtók alján jelen van a rozsda, akkor a szerkezeti elemeken már intenzív korrózió tapasztalható, ami nem visszafordítható. Amíg csak vékony felületi rozsda látható, addig egy alapos tisztítással és alvázvédelemmel orvosolható. Természetesen küldhet képet, de abból érdemleges információt nem fogok tudni adni, látni kell az autót. Az autógáz hosszútávon jobban igénybe veszi a motort. Vannak motorok melyeket kevésbé és van amelyiket komolyabban károsít tartós használat esetén. Arról, hogy mely motorok érzékenyebben egy autógáz szerelőktől érdemes megkérdezni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Jelenlegi 2011-es, első generációs Kia Ceed kombinkat akarjuk lecserélni, mert nagyon kemény a futóműve, ami a rossz magyar utakra nem a legjobb!! Tudna-e ajánlani lágyabb futóművel rendelkező kombi autót a 2014-2016-os évjáratokból? Korábban 4-es Golf kombink volt, aminek jobb volt a rugózása, ezért a 7-es Golf vagy Octavia kombira gondoltam, csak melyik motorral? (beteges TSI??, a TDI meg nem jó a sok városi útra) Vagy esetleg tudna más márkát ajánlani elfogadható motorral? Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel K.Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Én nem tapasztaltam, hogy Kia Ceedek esetében kemény lenne a futómű, vagy legalábbis nem keményebb, mint az azonos kategóriájú autóknak. Leginkább a francia autók futóműveire mondható, hogy lágyabb rugózásúak. Érdemes elmenni egy nagyobb kereskedésbe és pár márkát, illetve típust kipróbálni, hogy melyik modell felel meg Önnek. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Autóvásárlás előtt állok és a véleményét szeretném kérni. A jelenlegi 2008-as 1,8 TDCI Focust kinőtte a család, mindenképp kombira kell cserélni. A következő típusokat néztem: Kia Ceed 1,6 CRDI 2016- Hyundai I40 1,7 CRDI 2015- Toyota Auris 1,6 D-4D 2015- Ford Mondeo 2,0 TDCI Önnek mi a tapasztalata fenti autókkal, melyiket ajánlaná nyugodt szívvel? Mennyire megbízhatóak, ill. szervíz igényesek? Kettőstömegű melyikben van? Esetleg van olyan, amelyiknek a motorját alapból nem ajánlaná? Elsősorban hosszútávú családi autózásra használnám, helyi/városi rohangálásra van egy kis benzines Fiesta. Köszönöm a segítségét. Üdv, KD
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves KD! A felsoroltak közül bármelyik megfelelő lehet. Típus, illetve motor alapján akármelyik beválhat, ha dieselt szeretne. Leginkább az adott autó állapotát, szerviztörténetét és leinformálhatóságát érdemes figyelembe venni, illetve, hogy melyik felel meg leginkább az ön igényeinek. Sajnos ennyi információ alapján nem tudom megmondani, hogy az adott típust kettőstömegű lendkerékkel szerelték-e vagy sem. Minimum motorkód kellene hozzá! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Az alábbi linken lévő Subaru Legacy kombit néztem ki a családnak. Két kérdésem lenne a hirdetéssel kapcsolatban.Az első, hogy a hirdetésben lévő 166 ezer kilométer mennyire lehet reális és meg lehet-e állapítani a pontos kilométert, ha a kereskedő erre vonatkozóan nem tud biztos információt adni? A másik, hogy mi a véleménye a tipusról – megbízhatóság, meghibásodások. Most egy 20 éves 145 ezer kilométert futott Nissan Almera 1-es autónk van, ami eléggé megbízható, de már kicsi a 3 gyerekkel. Köszönettel: Bécsy Károly https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/subaru/legacy/subaru_legacy_2_0_special_napfenyteto-_bor-_ulesfutes-13780634
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Károly! A típus alapvetően jó választás, nagyon megbízható, nem túl szervizigényes. A valós futást megállapítani nem lehet, nincs rá biztos módszer. Miután az autó külföldről származik, alvázszám alapján mindenképpen érdemes lekérdezni, hátha van kilométer bejegyzés, vagy kártörténet. Ha az autó osztrák, vagy német utakon futott korábban, akkor rozsda szempontjából alaposan át kell vizsgálni! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! 2019 tavaszán kilátásban van autóvásárlás, viszont a kiszemelt típusok egyikéről sincs túl sok információm.A két típus, ami között nézelődök egy 2010 körüli Audi S4 3.0 V6 tfsi motorral, vagy egy 2008 körüli Audi S6 V10-es motorral. Ezekről lenne esetleg valami plusz információja, mikre lenne érdemes figyelni, milyen típushibák lehetnek? Nyilván nem a fogyasztás a legnagyobb probléma, valamint számolok a megszokott alkatrészek cseréjével. A BMW V10-nél például közismert a csapágyazás 100-150ezer km között, ami azért nem egy olcsó mutatvány. Itt lehet valami hasonló motorikus probléma, esetleg futómű vagy egyéb elemeket érintő gond, amivel mindenképp érdemes számolni? Vagy azért ezek a típusok rendesen össze vannak rakva, és kevésbé kell félni attól, hogy cserben hagy, vagy belefutok egy drága javításba? Fék, olaj, vezérlés, futómű alkatrészek cseréjével számolok, hogy az átlagnál drágább, de ezek elkerülhetetlen szervizek más típusoknál is. Minden tippet, információt, tanácsot örömmel fogadok. Segítségét előre is köszönöm!!! Üdv: Martin
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Martin! Ahogy korábban is írtam a Vw konszern FSI és TFSI motorjai nem a legmegbízhatóbbak főleg, ha rövid szakaszokon használták. Sajnos konkrét tapasztalatom ezzel a két motorral nincs, így típushibákról nem tudok beszámolni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Ismerős révén alkalmam lenne egy ismert hátterű Peugeot 407 2.0 HDi megvásárlására. Az autóban 330 ezer kilométer van, ami tudomásom szerint nem vészes ennél a motornál. Nem volt még dízel autóm, de a brutális nyomaték és alacsony fogyasztás mágikus kombinációja nekem is megtetszett. Nagyon sok szívással jár egy ilyen francia dízel? Úgy tudom, a 407 piacra dobásakor a Peugeot nem állt túl jól anyagilag, és sok az olcsó megoldás a típusban. Köszönöm válaszát
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Ennyi kilométer lehet sok is és kevésbé sok is egy ilyen dieselnek. Ha csak autópályán használták, akkor nem sok. Viszont városi használat mellett már nagyon is. Sok tényezőtől függ, hogy egy ennyit futott autóval érdemes-e foglalkozni. Sokat számít, hogy megfelelően szervizelték-e, milyen alkatrészekkel javították, benzinkúton tankolták, vagy esetleg kannából stb. Csodát nem szabad várni egy 330 000 km-t futott autótól, komolyabb meghibásodással mindenképpen érdemes kalkulálni! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Peter Gabor. A kozel jovoben egy Mitsubishi Outlander PHEV 2014 evjaratu modelt szeretnek vasarolni. Az on tapasztalata szerint az ilyen autoknal mire kell nagyon odafigyelni? Milyen meglepetesekre lehet szamolni utolag? Valaszat elorre is nagyon koszonom.
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! Egy használt autó vásárlása esetén sokféle meglepetéssel lehet számolni, típustól függetlenül. Ami fontos, hogy csak olyan autót vásároljon meg, amit alaposán átvizsgáltatott és leinformált! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Fél éve vásároltam egy VW Passat 2.0cr tdi (2014) modellt. Akkori munkahelyem 30km-re volt, autópályán így ezt megfelelőnek tartottam a dízel futásához. Egy hónapja váltottam munkahelyet, ami 2km-re van csak tőlem. Tudom, hogy ez a táv nem túl megfelelő a dízel futásához, de nagyon megszerettem az autót, nem szeretném eladni. Havonta megyek még kb 2x400km-t autópályán. Véleménye szerint a napi 2×2 km városi használat nagy kárt fog tenni az autóban ha még kéthetente megteszem az autópályás 400 km-es távot is? Tudom, hogy a hideg járat nem jó a dízelnek, de ha kíméletesen használom az javít a dolgon?
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Kérdező! A 2×2 km még egy benzines autót is megvisel, de egy dieselt sajnos végképp. Nincs olyan kíméletes használat véleményem szerint, amivel ellensúlyozni lehetne az ilyen rövid szakaszokon történő használatot! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor! Szeretném az alábbi linken látható autót megvenni és ebben szeretnék segítséget kérni. Reális-e az ára? Külföldről behozott autó, az árban benne van a reg.adó, a törzskönyv, forgalmi, rendszám is. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/hyundai/i20/hyundai_i20_1_25_dohc_comfort_104_000km_garantalt_10_airbag-13655611 Ha pozitív választ ad, utána eljönne-e megnézni velem az autót? Köszönettel: P.Mária
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Mária! Azt, hogy az autó megéri-e az árát leginkább azon múlik, hogy milyen műszaki állapotban van, volt-e sérülve, ha igen akkor milyen mértékben. Tapasztalataim alapján a külföldről importált autók esetében mindig van valami meglepetés, ami kibukik az átvizsgálás alkalmával. Sajnos helyszínre időhiány miatt nem tudok menni. Ha az autót ki tudják hozni a szentendrei műhelyembe egy előre egyeztetett időpontban, akkor át tudom vizsgálni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor