+36-70-772-7313 info@joautot.hu

Használt autó kérdés-válasz

A következő témákban tehetik fel nekem a kérdéseiket:

    • Használt autó vásárlás
    • Típusválasztás
    • Autószerelés

Kérem vegyék figyelembe, hogy a kérdéseikre történő válaszokat a leterheltségem függvényében tudom hamarabb vagy később megírni! A válaszért kérem látogassanak vissza a honlapra!

Ez a rovat 2014 óta segíti az autóvásárlókat és az autótulajdonosokat. Az új adatvédelmi rendelet érdekében szükségessé vált a felület megújítása, és így már semmilyen személyes adatra nincs szükség a kérdések feltételéhez! A korábbi kérdések ezen a linken elérhetőek!

Kérdése mentésre került és majd a válasszal együtt jelenik meg!

Megválaszolt kérdések:

  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Sajnos úgy hozta az élet, hogy az eddig használt kis C Corsám feladta küzdelmet és keresnem kell egy új társat magamnak. Régi vágyam, hogy a következő autóm kombi lesz így ebben a típusban gondolkodok. A keret maximum 2 millió + a szükséges szervíz így kettő darab típusra tudtam leszűkíteni a dolgot, az fontos, hogy csak Benzinest szeretnék mert a Corca dízel volt és megtapasztaltam ennek minden pozitív és negatív oldalát.. Szóval a két típus a Ford Focus 1.6 ( 2010 utáni) illetve a Dacia Logan mcv 09tce vagy ebből az 1.2. Szeretném az Ön véleményét is kikérni ezzel kapcsolatban illetve van-e olyan típus amit még ajánlana. Segítségét előre is köszönöm, Bence
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Bence! A Focus 1.6-os hagyományos szívó benzines motorral jó választás. Nagyon megbízható konstrukció. Ár érték arányban a Logan is nagy jó választás, de abból is az 1.6-os szívóbenzinest javaslom! Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor, Adott egy 1999-es évjáratú Audi A4, ami alapjáraton hideg motornál rángat és lefullad néha. A másik gond, hogy gázadásnál (minde az 5 sebességben) érezhetően rángat, a kipufogónál égett szag érezhető. Mielőtt szervizbe vinném, szeretném tudni mire számítsak. Amennyiben ebből bármit mrg lehet állapítabi. Válaszát köszönöm! Üdvözlettel: Gergő
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gergő! Sajnos egy ilyen hibajelenséget látatlanban nem lehet még csak behatárolni sem. Mindenképpen látni, illetve vizsgálni kellene az autót. Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Skoda Octávia 1.6 CR TDI típusú, 2010-12 évjáratú autó megvásárlását tervezem. Ön véleménye szerint érdemes ezt a típusú motort és konstrukciót választani, esetleg van bármilyen típus hibája, melyre a kiválasztáskor érdemes kifejezetten odafigyelni? 200 000 km körül futott gépjárműveket keresem. Segítségét előre is köszönöm, Gábor
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Gábor! Alapvetően megbízható motor, de tartós városi használatra alkalmatlan. Ebből a motorverzióból javaslom, hogy csak olyat válasszon, amiben van állófűtés, vagy utólag kell bele szereltetni, mert rendkívül lassan melegszik, ami hosszútávon többek között az EGR szelep és a részecskeszűrő hibáját eredményezi. Véleményem szerint a 2.0 CR motor jobb választás. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Oel Zafira B 1,8 benzines autó vásárlását tervezem. Az autó 2014 es évjárat 100.000. kilómétert futott. Ön szerint a Zafira mennyire megbízható illetve milyen típusbetegségei lehetnek? Előre is köszönöm válaszát!. Tamás
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tamás! Az 1.8-as motor esetében a nagymértékű koromlerakódás, illetve motorolaj fogyasztás szokta a legnagyobb motorikus problémát okozni. Ez leginkább a városi, rövid szakaszokon történő használat, illetve az indokolatlanul alacsony motorfordulatszámon történő használat szokott előidézni. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Mazda 3 Sport 1.6 típusú (2012-es) autó vásárlását tervezem. Szeretném megkérdezni a véleményét erről az autóról. Olvastam a korábbi megválaszolt kérdéseknél a rozsdásodást. Ez a II-es típusnál is jellemző vagy csak a korábbi szériánál? Tud még esetleg típusbetegségről, amit mérlegelni kell ennek az autónak a vásárlásánál? Illetve azt szeretném még megkérdezni, hogy vidéken is vállal-e használt autó átvizsgálást. Előre is köszönöm a válaszát! Üdvözlettel: Enikő
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Enikő! A 2009-től gyártott 3-as Mazdáknál nem annyira jellemző probléma a rozsdásodás. 1.6-os benzinmotorral véleményem szerint jó választás. Gyakran előforduló hibajelenség a túlzott motorolaj fogyasztás. Ez leginkább akkor szokott előfordulni, ha elhanyagolják a motorolajcserét, vagy rossz minőségű olajat használtak. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Családi autóvásárlás előtt állunk, illetve bátyám elektromos kerekesszékesként olyan autót keresünk amiben elfér a kerekesszéke, és ami megbízható s nem hagy az úton, napi szinten szállítani szeretném munkahelyére és vissza, melyhez szeretném a segítségét kérni. Mercedes Vaneo 160 Ambiente 1598 cm3 benzin 2003/11 999000 Ft, Műszaki érvényes: 2021/1, 102 LE ,Futott km: 177768, Száll.fő: 5, Állapot: Normál, Kék, 2 Airbag(légzsák), ABS, Állítható kormány, ASR(kipörgésgátló), Autórádió, Bőrkormány, Bőrváltó, Centrálzár, Elektromos ablakemelő, Elektromos tükör, Fedélzeti computer, Fordulatszámmérő, Immobiliser, Ködlámpa, Manuális Klíma, Metálfény, Riasztó, Szervizkönyv, Szervokormány, Színezett üveg, Törzskönyv, Benzines egyterű, rendszeresen karbantartott, szép állapotban ! Rendszeresen, vidékről - városba utaznánk ami 25 km oda - 25 km vissza utat jelentene, de havi 1X hosszabb, belföldi, ill. évi 1-2 külföldi használat is előfordul. Az autót, Németországból hozták be, de a kereskedés intézi az összes papírmunkát. Ön szerint megér ennyit az autó és jó választás? (motor, teljesítmény, fenntarthatóság, értékállóság szerint)? Ha meghibásodik, sokba kerül a javíttatás egy ilyen típusú autón? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel. Stefanovics Tamás
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Tamás! A Mercedes egy prémium kategóriás autó és a javíttatása, karbantartása is ennek megfelelően alakul. Véleményem szerint egy elég szervizigényes márka. Meglehetősen hajlamos a rozsdásodásra, ami német import esetén intenzívebben jelentkezik, mert sokkal erősebben sózzák az utakat. Csak abban az esetben érdemes foglalkozni az autóval, ha műszakilag és szerkezetileg is rendben van. Szakember mindenképpen nézze meg az autót vásárlás előtt. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Gábor! Van egy 2004-es évjáratú 1.4-es ford fiestám. Egy éve vettem, és azóta hallom hogy a motor zakatoló hangot ad ki folyamatosan. Menet közben, az utastérbe is behallatszik és nagyon zavaró. Még üzem meleg állapotban is hallható. (Persze csak ha nem szól a rádió.) Egyszer már szétszedte egy szerelő, és megállapította hogy a szelephézagok nagyobbak a kelleténél, de nem sokkal. A szívó 0,2 helyett 0,25, míg a kipufogó 0,3 helyett 0,35 körül alakul. Szerinte a vezérműtengely rendeben van. Sajnos a szelephézag nem állítható ezért a gyári érték beállítása nagy költséggel járna. Kérdésem az lenne, hogy ez az eltérés okozhat folyamatosan menet közben is hallható zakatoló hangot? Lehet ezzel így járni bármiféle motorkárosodás nélkül? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Bálint
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Bálint! Sajnos anélkül, hogy hallanám az autót nem tudok semmi hasznos információval szolgálni. Nem tudom, hogy benzines, vagy diesel motorról van szó. A diesel motorok hidrotőkések, szelephézag automatikusan állítódik. Benzines motor esetén, ha hidegen mérték a hézagokat, akkor a szívószelepeknek 0,25 kipufogónak 0,35 még megfelelő. A gyári értékek szívó esetén 0,17-0,23 kipufogó esetén 0,27-0,33. A 0,02 eltérés véleményem szerint bőven belefér. Mérési pontatlanság is okozhatja az eltérést. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Egy megbízható és kis fogyasztású alacsony fenntartási költségű, használt városi autót szeretnék vásárolni. Egy közeli Autókereskedésben kínálnak megvételre egy 12 éves (2007/4) Toyota Yaris 1,4 D - 4 D Sol AC típusú 147 500 km-t futott szgk, 1 290 000,- Forintért. Műszaki vizsga érvényes: 2021.02.-ig. Egy év motor és seb.váltó garanciát kínálnak az árban. Szép külső és belső állapotban. Magyarországon vásárolt (Toyota Sakura). Kérném szíves véleményét... Üdvözlettel: Molnár Ferenc (Telefonon már beszéltem Önnel.)
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Ferenc! A típus alapvetően jó választás lehet állapottól függően. Ez a típus motorikusan elég megbízható a dieselek között, abban az esetben, ha megfelelően karbantartották, tartják. A márka meglehetősen értékálló, de a dieselek értéke folyamatosan csökken, ezt érdemes szem előtt tartani. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Tisztelt Péter Gábor Úr! Szeretnék venni egy 2008 utáni Citroen C5 kombit. Mindenképp benzinesben gondolkodom, azon belül is egy manuális váltóval szerelt 2.0 verzió a kiszemelt jármű. Ezzel kapcsolatban szeretném a típusról megkérdezni az alábbiakat: - Információim szerint kétféle 2.0 benzines motorral szerelték a 2008-tól gyártott C5 szériát. (2.0 16V 140Le, 2.0HPI 141Le) Gondolom az első (2.0 16V)egy hagyományos szívórendszerű injektoros, míg a másik már magasnyomású befecskendezéssel működő motor. Melyik a problémamentesebb, megbízhatóbb az említett motorverziók közül? - Van-e kettős tömegű lendkerék az autóban? - Mennyire megbízható, illetve van-e átlagon felüli szervizigénye a Hydractive3+ rendszerű futóműnek? - Köztudott/közhiedelem, hogy az elektronika minden Citroen érzékeny pontjának tekinthető. Miután a gyár 2008-ban felhagyott az addig használt Can rendszer használatával, a hírek szerint jelentősen javult a random jelentkező, vészleállásokat/vészüzemet produkáló komoly elektromos hibák előfordulása. Az Ön tapasztalatai szerint ez valóban így van, vagy csak marketing duma, és a mai napig átlagon felül problémás az elektromos rendszer? - Van-e olyan jellemző típushibája az említett 2.0 benzines kombinak, amire kiemelten figyelni kell vásárlás előtt? Megtisztelő válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: András
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves András! Tudomásom szerint a 2008-tól gyártott C5 modellt 2.0-ás motorral már csak hagyományos szívómotorral gyártották, ami alapvetően nem rossz motor, tudtommal kettőstömegű lendkerék nélkül. 1.6-os verzióból érhető el a THPI (nagynyomású befecskendező) rendszerrel ellátott motor, ami kevésbé jó konstrukció. Nekem az a tapasztalatom, hogy elektronika terén nem a legmegbízhatóbbak, aminek nem a Can-Bus szabvány az oka, sokkal inkább a gyenge minőségű alkatrészek. Futóművel kapcsolatban sajnos nincs tapasztalatom. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor
  • avatar Autóvásárló / Autó tulajdonos asked:
    Kedves Gábor! Családi autóvásárlás előtt állunk, melyhez szeretném a segítségét kérni. 2 SUV modell maradt fenn a rostán, melyek a következőek: 1.) Honda 2.0 2WD Elegance felszereltség, 1997cm3, 155LE, benzines, 2015/3 évjárat, 45,000km-t futott, első tulajdonostól eladó, ár: 6,39mioFt) 2.) Nissan X-Trail 1.6 Dig-T 160, Acenta felszereletség, 1600cm3, 163LE, benzines, 2016/7 évjárat, 45,600km-t futott, második tulajdonostól eladó, ár: 6,39mioFt. Többnyire városi használatra vennénk, de havi 1X hosszabb, belföldi, ill. évi 1-2 külföldi használat is előfordul. Ön szerint melyik a jobb választás? (motor, teljesítmény, fenntarthatóság, értékállóság szerint)? Esetleg van jobb ötlete? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel. Horváth Mónika
    • avatar Péter Gábor replied:
      Kedves Mónika! Mind a két típus jó választás lehet állapottól függően. Véleményem szerint a Honda jobb minőségű autó, de alkatrész árak esetén magasabb költségekkel kell számolni. Nem a kötelező szervizekhez szükséges alkatrészekre gondolok, sokkal inkább a nagyobb javításokra pl: tengelykapcsoló, fékek, stb. A Nissan futóműve nehezebben viseli a hazai utak kihívásait. Remélem, hogy tudtam segíteni! Üdvözlettel, Péter Gábor