Kedves Kérdezők!

 

Ezen a felületen nincs lehetőség több kérdés feltételére, az új felület ezen a linken elérhető!

Kérem kattintsanak és fáradjanak át a másik felületre, ahol változatlanul feltehetik a kérdéseiket!

Kérem itt már ne kérdezzen, az aktív felületet a fenti linken érheti el!

  • avatar Solti Bence szerint:

    Kedves Gábor !

    Éppen autó vásárláson gondolkozom és sajnos elég nagy bajban vagyok a típussal kapcsolatban.
    Nagyon tetszenek a Ford Focus kombik a 2014 utániak , de a piacon jelenleg főleg 2 db elérhető:
    – FORD FOCUS kombi 1.0 GTDi EcoBoost Technology
    vagy
    – FORD Focus Kombi 1.6 TDCi Technology
    Milyen tapasztalata/véleménye van ezzel a két típussal kapcsolatban ?
    Végig olvastam a Népítéletet a totalcaron illetve az elérhető összes cikkeket, de személyes tapasztalat érdekelne.
    Én az ezres motort kevésnek tartom egy 1400 kg-os autóhoz..
    A dízelt meg drágább szervízelni illetve a mostani dízel motoros autókkal kapcsoaltos új szabályozások miatt félek, hogy a most megvásárolt autóm értéktelen lesz néhány év múlva.

    A keret naggyából 3.500.000 Ft erre természetesen még rászomolom a szükséges szervízt illetve az átírás költségét.

    Előre is nagyon köszönöm!
    Bence

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Bence!

      Az 16-os TDCI PSA motor nagyon jól bevált erőforrás, amit több gyártó alkalmaz. Természetesen a dieselekre jellemző hibajelenségek ezt a motort sem kerülik el. Az EcoBoost motort nem javaslom. 100 000 km felett komoly problémák jelentkezhetnek. Amellett hogy benzinmotor párti vagyok a két variáció közül ez esetben a dieselt javaslom.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Szentpáli Dániel szerint:

    Üdvözletem.
    Használt autó vásárlás előtt állok. Érdeklődnék egy típus után,hogy mi a véleménye róla , mennyire megbízható stb.
    Válaszát előre is köszönöm.

    Ford Mondeo 2.5 v6 ghia

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Dániel!

      A típus alapvetően jónak mondható, főleg a 2007-től gyártottak. A kérdés inkább az, hogy milyen állapotút sikerül találni. Nagyon ritkán találkozok megkímélt példánnyal.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Norbert szerint:

    Tisztelt Gabor! A velemenyet szeretnem kerni 1 hasznalt auto vasarlashoz. A kiszemelt tipus az Audi A6 Avant, azokbol is a 2011-2014 kozottiek. Szeretnenk minnel fiatalabbat termeszetesen, nagyon maximalisan 100-120ezer km-s futas teljesitmennyel, de inkabb 100ezer alatt. Mindenkepp 3 litres dizelt vennenk, a tipus a motor teljesitmeny szeritn meg nincs eldontve de a kissebbek kozul kellene valasszunk (204 illetve a 245 lovasak kozt). Elsosorban erdekelne a velemeye az adott autorol, meg hogy milyen tipus hibakrol halott, mikre kellene jobban odafigyelni vasarlas elott. Ezen felul lennenek ugyancsak ebbol az Audibol csak az uj szeriabol ket ket es fel evesek is amik szinten 120ezer km-t futottak nyilvan sokkal kisebb mennyisegben , valasztekban. Ehez fuzodoen az volna a kerdesem erdemesebb inkabb 1 fiatalabb de ugyan annyi km-t futott autot vagy inkabb 1oregebb esetenkent jobban felszerelt peldanyt valasztani hasonlo arban??

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Norbert!

      Tapasztalataim alapján a Vw konszern meglehetősen szervizigényes beleértve az Audit is. Természetesen lehet találni jó állapotú és karbantartott példányokat is, amik jó darabig problémamentesek lehetnek. Nem feltétlenül a kilométeróra állását kell figyelembe venni a vásárlás alkalmával, mert ritka az olyan eset, amikor az óra állása az autó állapotát tükrözi. Arról nem is beszélve, hogy az óraállást érdemes fenntartásokkal kezelni.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Simon Róbert szerint:

    Tisztelt Gábor!
    Az mitől lehet hogy vagy 2 km ha mentem és a ventilátor megy mint az örület és mikor leálíttom a kocsit Golf 7 1.6 TDI akkor sem áll le. Megint beinditom és leálitom és megszünik vagy is leáll a ventilátor. Vezérműszíj készlet vizpumpával volt cserélve.Lehet köze hozzá? Azt mondta a szerelö hogy mennyek a kocsival vagy 30-km hogy az aksi töltsön egy kicsit mert a szereléskór elégé igénybe volt véve. Igaz lehet ez?

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Róbert!

      Nem gondolnám, hogy a vezérlés cserének bármi köze lenne a dologhoz. Viszont, ha szerelés közben nem dugtak össze egy korábban széthúzott elektromos csatlakozót, akkor elképzelhető ilyen jelenség, de annak más jele is lenne.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Román Attila szerint:

    Kedves Gábor!

    Használt autó vásárlás ügyében kérném tisztelettel hozzáértő tanácsát. Benzin üzemű, Opel Astra H (1,4 / 1,6 liter hengerűrtartalmú), Chevrolet Cruze márkákra, modellekre szűkítettem elvárásaim alapján a választékot, abból is az 1,5 – 1,7 m Ft áron vásárolható, vagyis a 8 -10 év közötti életkorú járművek teszik ki a piaci kínálat jelentős többségét. Ennek ismeretében lenne néhány kapcsolódó kérdésem. Megbízhatóság szempontjából nagy különbség van a kettő között? (A motor nem jelenthet differenciát, ha jól tudom.) Amennyiben a hasonló műszaki tartalmú szervizeket, karbantartásokat és hibajavításokat összevetjük, van-e jelentős különbség költségek tekintetében, nyilván általánosságban értve. Végül – szűkítve a fókuszt az Astra H -ra -, megoszlanak a vélemények az XEP és XER motorokkal kapcsolatban; Ön melyiket javasolná, ha ugyancsak a megbízhatóság és az jellemzőbb hibák javításának várható árazásának a mértéke a két fő kritérium? Előzetesen is köszönöm segítő szándékát! Attila

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Attila!

      A két márka között valóban nincs jelentős különbség. Tapasztalataim szerint leginkább az utastér anyagminőségben, az autó zajszigetelésében érezhető jelentős eltérés. Véleményem szerint nem a motorkódot kell figyelni a típuson belül, hanem az autó állapotát. A két motorkód között néhány apróságtól eltekintve leginkább a vezérlő elektronikában van különbség.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar G. Zsolt szerint:

    Kedves Gábor!

    Autóvásárlás előtt állok, szüleimnek szeretnék valami kisebb autót városi használatra.
    Ami elvárás lenne az autóval szemben:
    -1 millió forintba férjen bele átírással, esetleges első szervízzel együtt
    – Ne legyen 10 évnél idősebb
    – Kis benzinmotor(1.2-1.6 közt)
    – Olcsó és könnyen beszerezhető autóalkatrészek(így inkább a gyakoribb típusok jöhetnek szóba)
    . Kis szervizigény, könnyű javíthatóság
    – Bármilyen klíma
    – 5 ajtó
    Ezekkel az elvárásokkal milyen autót érdemes választani?
    Eddig a Suzuki III. Swift jutott eszembe hirtelen, amiről jókat hallottam, és az alaktrészárak is vállalhatónak tűnnek.

    Előre is köszönöm a választ,
    Zsolt

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Zsolt!

      A Suzuki Swift valóban nagyon jó választás, nagyon megbízható olcsón fenntartható autó. De olyan 10 évnél fiatalabb autót nem fog találni 1 millió forintért, (átírással és első szerviz költségekkel együtt) ami valóban jó állapotú. Vagy a kereten kell növelni, vagy az autó életkorát kibővíteni.

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Pataki Raymund szerint:

    Tisztelt Gábor!
    Van egy 2,5 turbós dízel Ford Transit kisteherautóm, a régi elnyűhetetlen szívódìzel turbós változata. Két hónapja rendetlenkedik, nem áll le a motor csak ha újból ráadom a gyújtást. Első alkalommal hagytam “lehörögni” a motort, mintegy 30 másodperc múlva állt le magától, es egy hónapig vészprogramba rakta magát, nem ment a turbó. Több szerelő szerint is adagoló hiba (Lucas epic) de nem tudtak vele mit kezdeni. Aztán hirtelen magától megjavut a turbó, de változatlanul csak ismételt gyújtásráadásra áll le. Mégegyszer kipróbáltam a “lehörögtetést”., újra vészprogram de most már egy hét után megjavult. A leállítás módja változatlan. Nem hiszem hogy gyújtáskapcsoló hiba, lehet hogy letapad a mágnesszelep?
    Nagyon megköszönném ha bármi tanácsot tudna adni.
    Raymund

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Raymund!

      Ki kellene mérni az adagolóban található mágnesszelepet egy feszültségmérővel, hogy a leállítás pillanatában továbbra is kap-e áramot, lehetséges, hogy csak egy relé hiba, de valóban lehet adagoló probléma is.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar nagyhegyesi péter szerint:

    Kedves Gábor!

    köszönöm a pár héttel ezelőtti válaszát sokat segített, kicsit utána olvasva kiderült számomra is hogy a 1.2-es TSI motor valóban nem a legjobb választás. Tovább keresve kilyukadtam a Toyota Aurisnal. Mit gondol az 1.33-as motorról? Városban talán nem vészes a fogyasztása, viszont a hat sebesség miatt autópályán is jól használható. Jó konstukció? Vagy érdemesebb az 1.4-eseket 1.6-osokat nézni?
    Helyszini felmérést mekkora körzetben vállal?
    köszönöm
    nagyhegyesi péter

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Péter!

      Az Auris jó választás 1.4 és 1.6 motorral és 1.8 hybrid motorral is, habár ez utóbbi már más árkategóriába tartozik, de hosszútávon érdemes lehet rajta elgondolkodni. Helyszíni átvizsgálást jelenleg nem, állapotfelmérést csak a szentendrei műhelyemben tudok vállalni!

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor