A következő kérdésekben állok rendelkezésére:

  • használt autó vásárlás

  • típusválasztás

  • autószerelés

Igyekszem minél hamarabb válaszolni, de a megnövekedett kérdésszám miatt ez akár több napot, vagy egy hetet is igénybe vehet!

A válaszért látogasson vissza a honlapra!

Kérem valós email címet adjanak meg, mert sok esetben az email címre válaszolok!

Tegye fel kérdését

Az email cím nem lesz publikus!

  • avatar Csaba szerint:

    Kedves Szakértő! A következő problémára keresem a választ, és a megoldást:
    Opel Astra f, 1993, benzin, 1.4, C14NZ motor.
    A tünetek: menet közbeni rángatás, néha leállás. Ilyenkor csak teker. Többnyire 1-2 nap múlva beindul. Máskor megy 15 km-t, rángatás nélkül, de visszafelé már megint rángat, leáll, nem indul. Legújabban, menet közben, váratlanul leáll, azóta (több nap) nem indul. Az akku teker, benzin van.
    Valószínűleg gyújtásprobléma, mert indítózáskor a kipufogóból jön a benzinszag, AC-relé kattan, stb. Viszont szikra egyáltalán nincs. Nem csak a gyertyákon nincs, de a gyújtótrafóból az elosztóba menő kábelen sincs.
    Új (és valószínűleg jó) benne: gyertyák, gyújtáskábelek, 2 vezetékes vízhőfok jeladó, lambda szonda, gyújtótrafó, gyújtásmodul, és a komplett elosztóház HALL jeladóstól, rotorostól, elosztó-fedelestől.
    A csatlakozók ránézésre jók, rángatásra semmi változás.
    A kérdés: mi okozhatja a szikra-hiányt, ha az egész komplett gyújtás-rendszer összes alkatrésze ki lett cserélve újra?

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Csaba!

      Ezt a hibát a legtöbbször a gyújtás elosztóban található jeladó meghibásodása szokta okozni.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Anna szerint:

    Tisztelt Gábor!
    Használt autó vásárlás előtt állok és az lenne a kérdésem,hogy az Ön véleménye /tapasztalata alapján melyik autót típust ajánlaná? Opel CorsaD vagy Ford Fiesta között gondolkodom. 2013as évjárattól vásárolnék,tehát kb 4-5 éves autót. Mindket típus tetszik,de nem csak a külső alapján szeretnék dönteni. Az biztos,hogy benzinesben gondolkodom es kb 2M tudok rászánni. Fontos szempont,hogy két kis gyerekeken van és nem garázsban állna az autó. Szervizelessel és esetleges típushibakkal kapcsolatban szeretnék választ kapni. Köszönettel! Anna

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Anna!

      A Ford szívóbenzines motorjai nagyon megbízhatóak, de az Ecoboost viszont nagyon problémás motor, olyat semmiképpen se vásároljon. Egyébként mind a két típus jó választás. Az Opelnél a motorolaj fogyasztással érdemes számolni.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Róbert szerint:

    Tisztelt Péter Gábor!
    6, (vagy 7) személyes autót keresek maximum 2,5-3 M Ft-ig, aminek a csomagtartója is 6 személyre van szabva, tehát kb. 400 literes. Olyan autót szeretnék, ami nem több 10 évesnél, olcsó fenntartani és az árát is tarja. Mi a véleménye a 2006 utáni Ford Galaxykról? Ebből dízelt, vagy benzinest érdemes venni? (A lendkerék és a részecskeszűrő csere horrorisztikus ára miatt kérdezem.) Érdemes-e Fiat Ulyssest, Citroen C8-ast, Peugeot 807-est, vagy Lancia Phaedrát venni? Ha igen, ezekből benzines változat szóba jöhet-e? Esetleg van-e más javaslata? Jelenleg Mazda MPV Karakuri 2.0 dízelünk van, amit használtan vettünk. 127.000 km-nél fűzött blokkot, lendkereket és kuplungot kellett benne cserélni. Ez volt az első dízel autónk, nem szívesen vennék többé dízelt.
    Válaszát előre is köszönöm!
    Tisztelettel:
    Sz. Róbert

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Róbert!

      A régi VW PDTDI motoros Galaxykkal sok probléma volt. Azok a Galaxyk, amiket már nem ezekkel a motorokkal szereltek, azok megbízhatóbbak. Egyterűből nagyon nehéz benzinest találni, pedig az lenne a legideálisabb, azokkal van a legkevesebb probléma. A franciák is jók, de leginkább ár-érték arányban.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Bódi Attila szerint:

    Kedves Gábor!

    1,5 millió Forintos keretből szeretnénk egy családi autót. A fogyasztás mellett a biztonság (töréstesztek, főleg a gyermekülés biztonsága) és a tágas tér a legfontosabb, illetve az is, hogy lehetőleg szép legyen, így ezt a két típust néztük ki, ezek közül szeretnénk majd választani:

    – Ford Mondeo (2008-2009, 2 literes dízel)
    – Dodge Caliber (2006-2008, 2 literes dízel)

    Abból, amit mi nem szakértőként le tudtunk szűrni, az érveket így látjuk:

    – A Ford mellett az szól, hogy kívül-belül szép, élmény vezetni, tágas, ellene az, hogy mivel előszeretettel tekergetik az órát és valótlant állítanak a kopó alkatrészekről (kettőstömegű…), így kockázatosabb, mint a Dodge, hiszen elég nagy extra kiadás merülhet fel. Ritka az olyan példány, amiben számlával igazoltan cserélték az említett alkatrészt, vagy egyebeket, illetve a legtöbben rengeteg km van (300 ezer környéke), és még így sem biztos, hogy nincs visszatekerve.

    – A Dodge mellett pedig az szól, hogy elvileg kevesebb baj van vele, tudtommal nincs benne kettőstömegű sem, ellene csak az szól, hogy belül rendkívül fapados, amerikai stílus, de ez nekünk nem nagy probléma.

    Ha ön esetleg meg tudna erősíteni minket valamelyik autó kapcsán, annak nagyon örülnénk!

    Illetve szeretném megkérdezni, hogy az átvizsgálás kiszállási díjáról hol találok információt? A weboldalon nem találtam sajnos.

    Előre is köszönöm a segítségét!
    Üdvözlettel:
    Attila, Debrecen

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Attila!

      Sajnos a Dodge-dzsal kapcsolatban nincs tapasztalatom, de ezekkel a régebbi Mondeokkal elég sok probléma szokott lenni. Véleményem szerint jobb megoldás Mondeoból a 2.0 benzines. Az üzemanyagrendszer meghibásodása esetén a javítás az autó értékét is meghaladhatja a diesel esetében.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor