A következő kérdésekben állunk rendelkezésére:

  • használt autó vásárlás

  • típusválasztás

  • autószerelés

Igyekszünk minél hamarabb válaszolni, de a megnövekedett kérdésszám miatt ez akár több napot, vagy egy hetet is igénybe vehet!

A válaszért kérjük látogasson vissza honlapunkra!

Kérjük valós email címet adjanak meg, mert sok esetben az email címre válaszolunk! Köszönjük!

Tegye fel kérdését

Az email cím nem lesz publikus!

  • avatar Bergován Dávid szerint:

    Kedves Gábor!

    Egy 4-5 éves Renault Fluence 1.6 benzines autó vásárlásán gondolkodom. Mi a véleménye erről a típusról?

    Előre is köszönöm a válaszát!
    Köszönettel:
    Bergován Dávid

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Dávid!

      A típus alapvetően jó választás ár-érték arányban. A legnagyobb problémát az autó elektronikája szokta okozni, de ez a legtöbb esetben csak bosszantó hibajelenségeket jelent, nem pedig nagyjavításokra kell gondolni.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Hunya Péter szerint:

    Kedves Gábor!

    Autóvásárlás előtt állok, Toyota Avensis-t szeretnék venni. Második generációs 2006-2009 közötti 126 LE-s, 2.0 D-4D, 6 sebességes manuális váltóval, 2 millió forint körüli keretig. Szeretnék érdeklődni, hogy milyen tapasztalatai vannak az ilyen Toyotákkal. Tudom, hogy nem a kilométer számlálót kell nézni, hanem az állapotot, de szerintem nagy összefüggés van a kettő között. A nagy értékű kopó alkatrészek érdekelnek a legjobban, DFP, kettőstömegű, befecskendező rendszer, turbó. Mikor mennek ezek tönkre, mennyire költséges ezek javítása?

    Mennyire lehet leinformálni egy külföldről behozott autót (szinte csak ilyet látni)? Van esetleg olyan kereskedő, akit érdemes kerülni?
    Szentendréről milyen távolságig jön el felmérni egy eladó autó állapotát?

    Köszönöm,

    Hunya Péter

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Péter!

      Alapvetően jó a típus, de minden alkatrész idővel meghibásodik. A diesel autóknál az Ön által is felsorolt alkatrészek meglehetősen nagy költséget jelentenek. Ezen alkatrészek futásteljesítményét nem lehet kilométerben vagy korban meghatározni, mert nagymértékben függ attól, hogy ki és hogyan használja az autót, illetve milyen útszakaszokon jár vele.
      A külföldről származó autók leinformálásáról a napokban írtam egy cikket. Van 2 honlap, ahol ingyenesen lekérdezhető az alvázszám és ha van az autóról hasznos információ akkor az már díj ellenében de lekérdezhető! A alábbi linkeken el tudja érni őket:

      https://joautot.hu/egyeb/alvazszam-lekerdezes/

      A két oldal két külön adatbázisból dolgozik, érdemes lehet mindkettőt lekérni, ha komolyak a szándékai az autóval kapcsolatban!

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Fórián Gábor szerint:

    Jó napot kívánok!
    Egy 2.0 Bkd motorkódos Alteánál a hibajelenség: alapjáratot megemeli 1200-ra és ezzel egyidőben elindul mndkét hűtőventilátor,ujrainditás után a hiba megszünik egy darabig,teljesen mindegy hideg vagy meleg a motor.Hibakód nincs.Diagnosztika szerint minden rendben.

    Esetleg találkozott már ilyen meghbásodással?

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Gábor!

      Diagnosztikai műszerrel az élő adatokban kellene vizsgálni az érzékelők megfelelő működését!

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Bódi Miklós szerint:

    Tisztelt autóth!Az akérdésem lenne hogy van egy 2005-ös puntóm és nemtalálom a váltó olaj leeresztő csavart vagy ennél hol szokták leereszteni a betöltőt megtaláltam.Várom mielőbbi válaszát! Tisztelettel:Miklós

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Miklós!

      A váltó alsó részén található egy imbusz fejű csavar, ott lehet leengedni a váltóolajat. Vigyázzon rá, nehogy rossz csavart tekerjen ki, mert a váltó is meghibásodhat.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Nagy Tibor szerint:

    Kedves Gábor! Egy 2006-os cls 350 benzines Mercit néztem ki. Az autóban 228000 km van tulaja német országba járt vele főleg ,és ott is szervizeltette,vizsgáztatta. A család lebeszél róla ,hogy öreg és sok a km benne,egy mercedes szerelő is óva int tőle mert ez a motor (m272) hajlamos az eltoló tengely( balansz tengely )meghibásodására.Elkopnak a fogak a tengely végén. Én viszont úgy gondolom az autópályázás miatt ez a motor nem lehet túl kopott és jócskán van még benne élet .Ezt jól gondolom??Ez a fő kérdésem. Én évi 5000 km-t megyek egy autóval és 6-8 évre venném. Köszönöm előre is a választ!

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Tibor!

      Ezzel a motortípussal kapcsolatban nincs túl nagy tapasztalatom. Vélenyem szerint ennyi kilométer nem sok, ha megfeleleően szervizelték, illetve a folyamatos autópályán történő használat kevésbé veszi igénybe a motort.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Antal szerint:

    Kedves Gábor!
    22 éves eddig jólszolgáló peugeot 306-om gazd totalkáros lett, ilyen vagy, renault megane esetleg scenic kombi , sedanban 2002 körüliekben gondolkodom ,benzines az irány, de hdi motoros dízel is bejött a képbe . kicsit tartok a 260-300 ezres kilométer számoktól különösen a hátsófutóművek miatt.
    mire kellene figyelnem esetleg más típus is érdekelne,-lehetőleg egyszerű, könnyen javítható szerkezettel 6oo -ig
    üdv Antal

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Antal!

      Ebben az árkategóriában nem javaslok diesel autót, mert biztosan sokat kell rá majd költeni. Ebben az árfekvésben benzinesből se könnyű jó állapotút találni, de mégis nagyobb eséllyel lehet. A francia autók ár-érték arányban kimondottan jó választást képviselnek.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Tamási Péter szerint:

    Tisztelt Jó autó szerkesztősége !
    Sajnos fogalmam sincs, hogy milyen autómárkát és tipust válasszak. Jelenleg egy 99-es évjáratú 1.3 Suzuki Swift gk.-val rendelkezem, és
    elmondhatom, hogy egyszerűsége és un.fapadossága ellenére, nagyszerű és biztonságos volt vele a közlekedés. Nagyon meg voltam vele elégedve, az utolsó nagy kirándulásig, mert szegény egy hibás szervizi kontármunka és felelőtlen szakmai megállapítás következtében hengerfejes lett.
    Na szóval, a Suzuki nagyjából jó döntés volt, mert szervizezése viszonylag olcsó, és működése megbizható, ja és keveset fogyaszt. De azt is el kell mondanom, hogy hogy egy idő után rengeteget költöttem rá. Ilyen tapasztalatok
    birtokában, nem vagyok abban biztos, hogy egy menőbb, vagy puccosabb autóval jobban járok. Tájékoztatásul még csak annyi, hogy nem kifejezetten kis városi
    dodzsemre gondoltam, de nagy böszme cirkálóra sincs szükségem.

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Péter!

      A következő generációs Swiftek is nagyon megbízhatóak, azt is csak ajánlani tudom. De ha nem ilyen kis cirkálót szeretne, akkor nagyon jó alternatíva lehet a Ford Focus 2005-től gyártott 1.6 benzines változata.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Lőrincz csaba szerint:

    Kedves Gábor, köszönöm szépen az előző válaszát. Bár a keretem sajnos nem emelkedett, próbálok valami megoldást találni a korábban felfektetett paraméterek mentén (mozgásszervi megbetegedések miatt kényelemes anyósülés, tágas belső tér, abszolut vegyes használat, stb.), így figyelmem a Citroen Xsara Picassok felé fordult. Ülés kipróbáltan megfelelő kényelmet ad, ésa térkínálat is rendben lenne, úgy látom az anyaghasználat terén kell csak visszalépni, ami elérthető megoldás esetén nem probléma. A benzin-dízel dilemma itt is felvetődik. Gondolom az általam elérhető árkategóriában ( 900e- ft-ig) itt is a benzines javasolt. Az eddigi próbáim azonban azt mutatják, hogy nagyon meg kellene szoknom a 95 lóerős 1.6-os benzinest, szinte életveszélyes volt, ahogy egy nagyon más karakterisztikájú autót próbáltam az eddigi dízeles tapasztalataim után. A ismeretségi körből begyűjthető tapasztalatok alapján a jelentős fogyasztásbeli különbség is bizonytalanná tesz, főleg, mert az 1.6-os HDI-t nagyon jó volt vezetni ( a 90 és a 109 lóerőst is). Az 1.8-as meg szerintem a gatyámat is leenné, nem véletlen, hogy gázossá alakították sokan…Tisztában vagyok vele, hogy ebben az árkategóriában előbb-utóbb beleszaladok félmilliónyi szervízszámlába ( kettőstömegű lendítőkerék, kupplungtárcsa-felújítással, részecskeszűrő -amelyikben van – itt a környezettudatosságom is viaskodik a pénztárcámmal 🙂 ), de ha erre mondjuk vásárlás után kb. két év távlatában folyamatosan kerülhetne sor, akkor a kb. 15-18 ezresre tervezett futásteljesítmény mellett ezt ki tudom gazdálkodni, ha a vezetési élményről van szó ) nézegetve az elérhető véleményeket relatíve tartós szerkezetnek mondják ezeket a motorokat. Mennyire alternatíva az újabb 1.6-os benzines a 80 kw-os? Van-e esélyem bármelyikből normálisat találni a 8-900 ezres ársávban? Eddig 9 db-ot néztem meg közelebbről ( az egész fővárosi autópiacot, a fehér úti telepet és az üllői úti kereskedéseket a határ úttól végigjárva, és egy magán személyest külön), 2-nél jutottunk el a próbaútig, állapotfelmérőt már egyikhez sem hívtam…

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Csaba!

      A típus ár-érték arányban jó választás. Én továbbra is a benzines motort javaslom, mert ezen az áron valóban keveset futott dielelt, véleményem szerint nem nagyon lehet találni. Inkább olyanokat, amire nagyon sokat kell költeni. De ahogy írta, hogy ki tudja gazdálkodni, úgy lehet hogy érdemes elgondolkodni ezen az alternatíván is.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar David szerint:

    Hello!Egy olyan kérdésem lenne hogy egy 2001 esFord Mondeo turnier 2.0 tdci combi autoba sok e 260000km!Az auto vezetett szervizkonyves!
    Köszönöm

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Dávid!

      Egy 2001-es diesel autóhoz képest nem számít soknak ennyi kilométer.

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Hornyák-Móricz Ramóna szerint:

    Üdvözlöm!

    Miskolci 32 éves anyuka vagyok. Munkahelyem miatt napi 70-90 km-t teszek meg. Szeretnék egy olyan kisebb (vw golf ) méretű autót vásárolni, amellyel minden nap autópályán illetve két városkán áthaladva elérhetem úticélom.
    Dízel motoros autón gondolkodom, az anyagi keretem max 1,7 m forint. A járulékos költségekre még 300e ft-ot szánnék.
    Férjem német autó párti, az ő ízlését ez a hirdetés fogta meg: (link)
    Engem viszont ez: (link)
    Most egy 1.4 benzines G astránk van.
    Laikusok vagyunk, és segítséget szeretnénk kérni autóvásárláshoz. Mit tudna javasolni, hogy ne verjük át saját magunkat?
    Mindenképp szeretném Önökkel átvizsgáltatni a kiszemelt autót, de abban sem vagyok biztos, hogy nekünk ezek az autók lennének megfelelőek.

    Köszönettel:
    Ramóna

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Ramóna!

      A két típus közül véleményem szerint jobb választás a Focus. Kevésbé problémás és olcsóbban fenntartható. A nagy távolságok megtételének ellenére is inkább a benzines modelleket javaslom. Hosszútávon jobb befektetés. Ugyanebből a Focusból az 1.6 benzines motor nagyon megbízható, szinte elnyűhetetlen.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor

  • avatar Mathe Botond szerint:

    Kedves Gabor!

    Audi A3 8P 2.0 PD TDI 2005os evjaratu autom folyamatosan “megeszi” az olajat, ami nem tudom, hogy normalis dolog e.
    Specifikacio szerinti olaj kerul bele megis 3-4000 kmenkent 0,5-1 litert ra kell toltenem. Olvastam mar sok helyen, hogy ezeknel a konstrukcioknal ez normalis, de olajcserenel eszrevettem az intercooler csonel olajelfolyast. Lehetseges, hogy a turbom fogyasztja ilyen eloszeretettel az olajat? Alacsonyabb fordulatszamon szepen fustolget is neha az auto gondolom mivel az egesterbe bekerul az olaj.
    Ilyen esetben van tapasztalatotok mi a teendo?

    Koszonettel:

    Botond

    • avatar Péter Gábor szerint:

      Kedves Botond!

      Az olajfogyasztás nagyban függ a motorolaj viszkozitásától, de gyakran még az olaj márkájától is. Minden turbónak van egy kismértékű olajhordása, ami még normálisnak számít. Ha a turbó már túlzott mértékben hordja az olajat, akkor már a turbónak hangja is szokott lenni. Ha két olajcsere között 1-1,5 liter olajat megeszik, az még beleférhet.

      Remélem, hogy tudtam segíteni!

      Üdvözlettel,

      Péter Gábor